Motorzaak die geen ...
 
Meldingen
Alles wissen

[Opgelost] Motorzaak die geen informatie heeft en fotos van de motor die hij verkoopt

10 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
25 Bekeken
 Lau
(@lau)
Berichten: 32
Eminent Member
Topic starter
 

ik snap het niet , 

een motorzaak heeft op internet of het nou marktplaats is of motoroccasion.nl of de zaak zelf staat een motor maar er staan geen fotos bij alleen dat hij abs heeft zwart is en 30,000 km maar meer ook niet , staat er al 2-3 weken op , had ook een bericht gestuurd of hij een onderhoud historie heeft maar verdere informatie hadden ze niet , en of er nog fotos waren , nee ook niet , en toen viel er een stilte.... Ik stuurde nog een bericht wanneer komt er meer informatie over deze motor? Maar werd niet meer gereageerd, heel raar

 

krijg meteen een naar gevoel , van hey wat raar je verkoopt een motor maar eigelijk weet je er niets van , waarom eigelijk niet ? Is het een motor met veel krassen dat ze denken nou laat die fotos maar of hebben ze hem niet eens ,? Maar staat hij ergens anders , ik vind dit zo vreemd

 
Geplaatst : 16 mei 2018 19:28
 Lau
(@lau)
Berichten: 32
Eminent Member
Topic starter
 

Had er graag willen kijken , maar straks rij ik 45 min voor jan l*l 

 
Geplaatst : 16 mei 2018 19:31
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Jaaa, dat heb ik ook wel eens (niet) gezien. Ze doen soms zelfs een plakker over de afbeelding heen. Dat is zogenaamd om mensen het voordeel te geven als ze een dergelijke motor zoeken en echt willen hebben, bovendien verkopen ze ook kleding en dure flessen. Het blijft dan aantrekkelijk om eens te gaan kijken wat ze in de winkel aan motorfietsen hebben. Het Internet is dus niet iets waar de dealers op over willen stappen als beste middel om met klanten te communiceren.

Een alternatief kan zijn om via een forum iemand die in de buurt is te vragen even te gaan kijken. Bij kopen van particulieren kom je vaak bedrogen uit en kan je gewoon niet steeds een dag uittrekken om er met helm onder de arm en in openbaar vervoer naartoe te gaan. Je weet wel van foto's, dat ze geen krasjes en defecten tonen. Ze kunnen ook gedateerd zijn en dat wat je graag wilt zien dat fotograferen ze niet voor jou. Overigens is het voor iedere verkoper zo dat die denken dat je eerder geneigd bent tot aanschaf wanneer je er al een reis voor ondernomen hebt. Dan zie je natuurlijk alleen die motor of denk je alleen aan deze en twijfel je zelfs aan redenen om het niet te willen nemen. een ander probleem met verkopen is: het mooie is er snel vanaf gezien. Schilderijen zijn ook moeilijk te verkopen.

Er valt veel over te zeggen maar in ieder geval staat het een verkoper vrij om zijn of haar klanten te kiezen. Vervelend is het wel als er bepaalde dingen worden achtergehouden of de waarheid wordt verdraaid. Een dealer doet dat niet zo snel maar een particulier kan heel vervelend worden en ik ben wel eens beledigd zo van: als je deze niet neemt dan is het zeker wel leuk voor jou om een motor te komen bekijken. Bij lange stiltes en geen goed verhaal er over, terwijl de verkoper er toch op zal hebben gereden moet je twijfel haast wel de overhand krijgen.

 
Geplaatst : 19 mei 2018 18:39
 Lau
(@lau)
Berichten: 32
Eminent Member
Topic starter
 

Bedankt voor je verhaal

 

toevallig dat ik dit bericht had geplaatst paar uur erna kreeg ik bericht dat de fotos vanavond online kwamen , en na 2 uur stonden ze er inderdaad op,  ik ben 2 dagen terug wezen kijken , en wat staat die zaak vol zeg met motoren zo vol dat je er niet even op kan gaan zitten , tussen ruimtes van 30-40 cm ik zag een duikje bij de uitlaat en hele kleine krassen op een ander gedeelte in het midden aan de kant van de uitlaat , zag geen beschadigen bij de handvaten , na een uur rond te hebben gekeken want het was heeeeel erg druk , vroeg ik even snel iemand tussen door over een motor en ik vroeg of de motor gevallen was , dat wist hij niet , maar ik kon wel even proefrijden als ik wou , toch maar gedaan proefrijden , vond het wel eng want tja 4 jaar niet gereden , rijbewijs gehaald en 4 jaar niet gereden  dus moest erg wennen de eerste 10 min, de honda hornet waar ik op ree was erg soepel kwa schakel gaf vertrouwen , was erg snel voor een 600 cc 105 pk geloof ik 

alleen de koppeling en gas respons was totaal anders dan de yamaha xj6 waar ik op lesde, zodra ik wat gas minderde werd ik als het ware teruggetrokken alsof ik 1 versnelling terug ging , je moet hem hoog in zijn toeren houden , 

 

nog even het gas opengetrokken wauw heerlijk , en de koppeling schakel bij je voet zat voor mij niet echt op een makkelijke plaats meer naar achter , ik was hem dan ook vaak aan het zoeken , bij de yamaha zit hij op de plek waar hij hoort , maarja misschien komt dit wel omdat ik op de yamaha gelest heb

 

heb er maar 10 min op gereden ook omdat ik weer moest wennen 

 

daarna heb ik op de yamaha even gereden 10 min en dat voelde vertrouwd geen problemen met de schakel , en koppeling en gas was dan ook veel makkelijker qua doseren

 

ik hoorde wel dat alle motoren daar uit het buiteland worden gehaald 

 

dus onderhoud historie zit er niet bij  dus echt weten hoe de motor onderhouden is of ongelukken blijft een raadsel , maar als je daar een motor koopt krijg je 3 maanden garantie , of de motor nou 3000 euro kost of 8000 ook best wel krom eigelijk 

 

voor de rest lees ik wel 70-80% goede ervaringen en revieuws 

dat zoek ik altijd van te voren op als ik ergens een motor wil gaan kopen 

 

ik zit alleen een beetje met een dillema 

 

ik vind de hornet prachtig hij zit lekker alleen de yamaha is qua bediening net even iets makkelijker 

 

of is het een kwestie van weer wennen aan het motorrijden?

 
Geplaatst : 21 mei 2018 14:53
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Goed bezig. Het stationair toerental bepaalt hoe een motorfiets afremt op de motor. Beide uitersten, afremmen en totaal niet afremmen, zijn hinderlijk. Mensen hebben de neiging om het stationair af te stellen naar eigen voorkeur en dan zo laag mogelijk. 

Bekijk nog of het schakel pedaal kan worden vervangen door een langere. Vraag of zoek er naar op een model gebonden forum.

Schade is normaal en nog niet zo erg. Let er wel voor aanschaf op of het stuur recht is wanneer je het wiel precies naar voren richt. Een kleine botsing of omvallen op het stuur, wie weet is er dan nog een reparatie. De motoren zullen al wel bekeken zijn. Waar ze niets aan kunnen doen dat is dat de kilometerstand. In Duitsland wordt deze door heel veel mensen teruggedraaid om te passen bij hoe ze vinden dat het voertuig er uit ziet.

Over jou twijfel, lekker zitten is wel belangrijk maar ja, alles hangt af van wat je ermee van plan bent te doen. Zelfs bediening is belangrijker in stadsverkeer of je rijdt zo weinig dat je er nooit aan went. De restwaarde kan een rol spelen of de kosten van onderdelen en extra's.

Garantie is mooi. Bij mij kon ik kiezen tussen garantie tegen betaling of een dag terugbrengen bij problemen ergens mee. De motoren zijn inderdaad wel eens duurder maar de reparaties kosten het zelfde en ze moeten het natuurlijk allemaal blijven doen. Trouwens, ik had problemen bij regen. De bougies hebben geen afvoerkanaal en dus moeten ze op-boxen tegen natte voeten. Niet altijd even makkelijk. Lees je dus nog goed in. Groet. Alfred

 
Geplaatst : 22 mei 2018 11:21
 Lau
(@lau)
Berichten: 32
Eminent Member
Topic starter
 

Wat jij zegt klopt, de honda leek wel te ruim afgesteld , kan ik dit laten afstellen ? Door de kleppen anders te stellen?  Dat met het versnellings pookje is wel een goeie 

als ik een motor zou hebben dan zou ik rijden vanaf maart tot sep

 
Geplaatst : 22 mei 2018 13:27
 Lau
(@lau)
Berichten: 32
Eminent Member
Topic starter
 

Gewoon hobby rijden dus

 
Geplaatst : 22 mei 2018 13:29
 Lau
(@lau)
Berichten: 32
Eminent Member
Topic starter
 

Als je hem minder ruim af laat stellen heb je dan nog steeds die respons met die gashendel en koppeling? Of is dat dan minder of weg

 
Geplaatst : 22 mei 2018 13:30
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Ik weet niet wat voor respons of hoe die rijdt.
Ietsje kan je de luchtmengselschroef aan iedere carburator indraaien voor hoogte afstelling. Bij rijden in de bergen is er minder zuurstof dan op zeeniveau en daarom wordt er meer benzine toegevoerd ter compensatie. Deze schroeven hebben een tab of een metalen dop, die de beweging tot 3/4 van een slag beperkt. rijker (uitdraaien) of armer (indraaien). Wat verder uitmaakt dat is de goede synchronisatie van het vacuum. Op laag en wat hoger toerental is er wel eens verschil. Aan één van de carbs zit bij deze vacuum nippel een slang voor de automatische benzinekraan. Dat is een klein rubbertje wat de toevoer afsluit als er geen vacuum is en de motor dus uit staat. Bij meer verbruik zou deze vacuum slang wat benzine kunnen aanzuigen. Een schoon luchtfilter rijdt ook zuiniger. Verder verbruikt de motor natuurlijk benzine als de compressie achterblijft, door versleten zuigerveren bijvoorbeeld. Op Internet is wel wat te vinden over verbruik cijfers van bepaalde typen. Zelf heb ik voor de tweede keer een motor waarbij je kleppen niet hoeft te stellen dus behalve dat ik traag word met reageren vervliegt ook de kennis over klepspeling.

 
Geplaatst : 3 juni 2018 00:27
 Lau
(@lau)
Berichten: 32
Eminent Member
Topic starter
 

Hoi boodschapper , ik heb gisteren op precies hetzelfde model gereden alleen andere kleur , bij deze zat er een nieuwe ketting omheen van nog geen 2000 km oud , en jeetje zeg wat ree deze lekker , en soepel , totaal geen last gehad van teveel afremmen op de motor, ik denk eigelijk dat die andere motor waar ik het wel op had dat daar gewoon dingen aan vervangen moeten worden , onderandere een nieuwe ketting , omdat deze teveel speling heeft en op is 

 
Geplaatst : 6 juni 2018 15:03
Deel: