Honda CBR 600 f 199...
 
Meldingen
Alles wissen

Honda CBR 600 f 1997

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
6 Bekeken
(@lisy-ann-verdickt)
Berichten: 1
New Member
Topic starter
 

Hallo,

Ik heb onlangs een Honda CBR 600 f aan een zeer goede prijs (€300) kunnen kopen omwille van dat wij de mensen kennen. Wij hebben er mee kunnen test rijden en wij hoorden wel dat er iets mis was en wij dachten meteen aan de carburateur. De motor heeft 11 jaar stil gestaan. Mijn vader heeft er veel tijd in gestoken, de tank helemaal gekuist, nieuwe bougies, de carburateur is helemaal gekuist, nieuw bezine kraan, nieuwe batterij is opgeladen, verse bezine 98, CDI hebben wij nagekeken en deze is proper. Er is ontsteking, benzine komt er door. Dus alles is nagechekt. Alles werkt qua lichten ect buiten de rechter pinker. Kan het toch nog altijd iets elektronisch zijn? Want mijn vader is een held in de mechanische kant van de moto. Elektronisch kent hij er ook veel van, maar nu is het echt een misterie voor ons geworden. Hij wilt maar niet starten. 

Wij zijn ten einde raad.

Heeft iemand nog nuttige nits of informatie die ons zou kunnen helpen alstublieft? 

Dit onderwerp werd gewijzigd 3 maanden geleden door Lisy-Ann Verdickt
 
Geplaatst : 2 februari 2024 14:00
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Hallo, Als er benzine komt en er is ontsteking, en er is lucht dan houdt niets het lopen van de motor nog tegen. Wanneer ik alles letterlijk lees dan doet de startmotor het natuurlijk niet. Dus zou je deze op 12 Volt moeten aansluiten, is wel een vonkentrekker. De werking wordt verzorgd door het startrelais en dat is door te meten volgens aanwijzingen in de service manual of werkplaats handleiding. Probeer ook de sleutel wat anders in het contactslot te steken en jou vader heeft vast wel contactspray, dat is heel licht smerend en verzorgend. Kijk je onder het contactslot dan vind je stekkers en verbindingen met vele draden. Is hier ergens iets niet goed, dan kan er ergens geen spanning op staan. Het kan zijn dat een kabeltje werd afgeknepen door een kabelschoentje en dat je deze eenvoudig kan lostrekken. Zie je daar gele kabeltjes, dan deze aarde verbindingen controleren. Mijn Honda heeft vooraan een verzamelstekker voor aarde draden, die van binnen wel eens onvoldoende contact maakt. Het kan verder nog zijn dat de motor denkt niet in zijn vrij te staan en dan moet je starten met de koppeling ingetrokken. Er zit namelijk een heel klein schakelaartje aan de hendel. Deze moet nog goed aangesloten zitten met kleine stekkertjes ook en niet te vergeten: vaak moet je bij vervangende handvatten extra trekken omdat het schakelaartje pas functioneert in het aller laatste stukje. Je hoort bij stilte dan de klik wel. Altijd leuk om bij niet willen starten de paniek schakelaar een paar keer over te halen en het te proberen met ingetrokken koppeling. Groet. Alfred

 
Geplaatst : 15 maart 2024 03:37
Deel: