Benzine in luchtfil...
 
Notifications
Clear all

Benzine in luchtfilterhuis  

  RSS
(@joliejojo)
Nieuw lid

Hallo. Ik ben jarno en nieuw hier. Ik heb een suzuki gsxr750 srad uit 96. Is een erg fijne fiets. Lekker snel. Tot 2 weken geleden geen problemen. 's, ochtends wilde ik hem uit mijn schuur halen, ruikt mijn hele schuur naar benzine. Carburateur gereviseerd plus mijn vacuumbenzine kraan. Nu wilde ik hem starten en komt er benzine uit de slang die van mijn luchtfilter in 2e splitst en dan naar de carburateur loopt. Carburateur weer open gehaald maar geen idee hoe het kan. Iemand misschien een idee? Alvast bedankt. Gr jarno

 

This topic was modified 2 maanden geleden by Joliejojo
Citaat
Geplaatst : 21 maart 2020 18:47
(@iemand)
Reputabel lid

Dag, Het klinkt als een overloop mogelijkheid dat uitmondt in een compartiment van het luchtfilter, om voor een hergebruik van dampen te zorgen want overlopen zijn open. Vandaar gaat de benzine, als die daar stroomt, misschien naar een slang die onder de motor hangt voor ook spetters van carter ontluchting. Ik kan echter niet beslissen en uitsluitsel geven. Er blijft benzine komen wanneer een vlotter gezonken is en dus het niveau in de carburator te hoog wordt. De benzine die dan in de vlotter gekomen is wordt vaak niet opgemerkt. Anders dan een mechanisme wat vast zit want jij hebt het uit elkaar gehad en gereinigd. Dat kan in zo een geval een obstructie zijn van de scharnieren rond de vlotter, die vaak maar eenvoudig zijn, of het kunnen afsluiten bij de naalden. Een automatische ofwel vacuum benzinekraan kan lekken naar de wat dunnere vacuum slang die aan het geval tussen de benzineslangen zit. Dat je deze hebt gereviseerd zegt mij nog niets. Wel vraag ik mij nu af of deze slang er toch wat mee te maken heeft want deze komt eveneens uit bij een carburator. Er mag natuurlijk geen benzine doorheen stromen. Laatste en al besproken idee is dat er veel benzine in het carter gekomen is wat via de carter ontluchting (misschien wel een slang die splitst en zowel naar het onderste van het luchtfilterhuis als naar het carburator vacuum gaat) naar het luchtfilter werd gezogen bij de laatste rit. Benzine is dan steeds een beetje via de cylinder wand naar het carter gelekt en het olie niveau is dan hoog geworden plus de olie ruikt naar benzine. Debet aan de situatie kan zijn dat een vlotter helemaal onderin zou zijn gaan vastzitten toen de motor misschien even wat langer niet gebruikt werd en een carter kan in principe helemaal vol lopen waardoor, als dat bij jou motor mogelijk is tenminste, de klacht niet wordt verholpen totdat de benzine uit het carter wordt verwijderd. Checken dus.

Verder geen idee maar goed dat je op het forum bent en laat het ons weten. Pas op voor de dampen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 3 april 2020 00:32
(@iemand)
Reputabel lid

Sorry voor laat maar ik kijk meestal wel op het forum en zie dat jou bericht pas na 12 dagen verschijnt?

ReageerCitaat
Geplaatst : 3 april 2020 00:38
Share:
Menu