Suzuki Intruder vs7...
 
Meldingen
Alles wissen

Suzuki Intruder vs700 probleem achterste carburateur of toch iets anders?

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
5 Bekeken
(@chielson)
Berichten: 2
New Member
Topic starter
 

Ha allen,

Intruder vs700 gekocht, maar bleek dat de achterste cilinder niet lekker liep (meestal niet, maar soms pakt ie em wel).
Beide carburateurs schoongemaakt (ultrasoon bad), brandstof kabels vervangen en motor weer in elkaar gezet. Motor startte niet, verzoop zichzelf. Kwam benzine in de cilinder en uit de uitlaat.
Benzine uit de cilinder gehaald, door de bougie eruit te schroeven en de motor te starten. Hierdoor spoot benzine uit de cilinder. Daarna achterste carburateur weer open gemaakt en vlotternaald vervangen. Proberen te starten en dat lukt weer niet. 
Cilinder liep weer vol met benzine en ook weer benzine uit de uitlaat.
Dus weer de bougie uit de cilinder om benzine eruit te spuiten terwijl we de motor starten. 

Wat bleek nu, de motor startte nu wel (!?), maar dus alleen op de voorste cilinder.
Bougie uit de achterste cilinder was eruit om benzine eruit te kunnen laten spuiten.

Hoe kan het dat de motor dus wel start als 1 bougie eruit is gehaald?
En waarom start ie dan niet als de bougie erin zit? Lijkt dus alsof de ene cilinder of carburateur iets blokkeert naar de voorste cilinder/carburateur?
-En hoe kan het dat ie zichzelf verzuipt, met beide bougies in de cilinder?
-Zijn de bougies niet goed? We zien wel kleine vonk van beiden afkomen en bougies waren ook niet zwart.
-Is het de brandstof/benzinepomp die maar blijft geven/pompen?
-Zijn het de bobbines?
-Zijn het de carburateurs?, .... die we dus al helemaal uit elkaar hebben gehaald, waarbij we de vlotter ook getest hebben en die lijkt gewoon te werken, vlotternaald is vervangen alleen de O ring niet....dus dat kan ik nog doen.

Wie o wie heeft de gouden tip 🙂

 
Geplaatst : 2 mei 2024 20:53
(@iemand)
Berichten: 496
Honorable Member
 

Moi en welkom. Leuke cruiser gekocht maar lang stil gestaan?

Een zuiger gaat makkelijker wanneer er een poort open staat dus als alleen de voorste cilinder moet ontsteken dan kan dat wel want de motor gaat sneller rond.

Dat onregelmatig op één cilinder lopen, doet denken aan onvoldoende spanning op de accu. Heb je de motor dan met een hulpstart accu gestart? De accu moet zeker 12,6 tot 12,8 Volt hebben.

er kan een heleboel extra benzine komen wanneer de automatische benzinekraan een defect rubbertje heeft en dan komt ook voor als de leidingen waren opgedroogd. De hoofdbenzineslang gaat naar een verdeelstation waar er twee uitkomen, voor iedere carburator één. Een iets dunnere slang gaat naar de vacuum afstel aansluiting van één van de carburators. Voor de intake is er namelijk een vacuum wat het rubbertje in de automatische benzinekraan doet oplichten. Zou er constant benzine in de slang lopen dan gooit ie dat in z'n geheel naar de cilinder. Daar aanbeland loopt er ook wel wat in het carter.

Wordt de choke goed bediend? Je kan de naalden heen en weer voelen gaan met de vinger, waar de kabels de carburators in gaan. Er zitten kleine veertjes achter en behalve dat de naalden zelf wel eens gaan vast zitten, kan het veertje verroesten en dan breken. We zijn benieuwd 

 
Geplaatst : 8 mei 2024 00:42
(@chielson)
Berichten: 2
New Member
Topic starter
 

hi @boodschapper ,
Dank voor je reactie.
Weet niet of ie lang heeft stil gestaan, de vorige eigenaar geeft niet meer thuis nadat ik bij hem aanklopte om nog het één en ander te vragen over dit probleem. Geloof niet dat ie heel vaak gebruikt is voor ik hem kocht (eind december).

Wat heb ik geprobeerd?
-Bougies gecheckt, leken schoon en zag een vonk. Kan heftiger, maar er was een vonk.
-Gisteren de vlotter iets bijgebogen zodat deze sneller dicht gaat.
Toen starte de motor direct 🙂 , echter hoge toeren en voorste en achterste cilinder liepen niet gelijk. Bij opendraaien gashendel zag ik de gashendelkabel bij de achterste cilinder drect reageren en bij de voorste was dat als ik de gas hendel echt al een stukje had open gedraaid.
Toen proberen dit hetzelfde te krijgen dmv los/vast draaien van het boutje aan die kabel.
Ik kreeg ze gelijk, maar nu start ie niet meer (!!??)

Mogelijk dat ik ze te extreem heb afgesteld nu. Vandaag/morgen ga ik proberen hier een balans in te vinden.
Mochten jullie na het lezen van dit nog andere tips hebben, zijn die van harte welkom.

 
Geplaatst : 10 mei 2024 10:11
Deel: