Mijn Honda CB400T l...
 
Meldingen
Alles wissen

Mijn Honda CB400T loopt mooi stationair,maar pakt niet door

9 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
187 Bekeken
(@caferacer7)
Berichten: 3
New Member
Topic starter
 

Hallo, even mijn probleem. Mijn Honda CB400T loopt mooi stationair. Maar bij gas geven valt hij weg. Ik dacht eerst aan verkeerde benzine/luchtverhouding, maar dat lijkt het niet te zijn. Er is niet fatsoenlijk mee te rijden.
T.o.v. het origineel heb ik (behalve een nieuw caferacer uiterlijk) technisch eigenlijk alleen de uitlaten vervangen. Bij een 400T zit er een soort 'bak' die de uitlaten met elkaar verbindt. Deze is geplaatst onder het blok. Zou het ermee te maken kunnen hebben dat deze bak er niet meer op zit? Te weinig tegendruk in de uitlaten?

Verder heb ik de carbs synchroon laten afstellen, zijn er divers sproeiers geprobeerd en staat de ontsteking goed. Het luchtfilterhuis is origineel.

Wie kent dit probleem en kan me helpen?

Groet, Caferacer7

 
Geplaatst : 23 april 2014 11:33
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
 

altijd lastig, maar ik doe een gok. inlaatrubbers nog goed? geen valse lucht? vaak wil zo'n orginele luchtfilterhuis
slecht aansluiten, als je die eenmaal los hebt gemaakt. komt door de ouderdom.

die collector onder je blok zal er volgens mij niets mee te maken hebben. die zit onder zoveel motoren.

 
Geplaatst : 23 april 2014 15:31
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

Als je J@p z'n tips geprobeerd hebt:

Met een uitlaat kun je wel wat doen, maar zo beroerd als dit gaat ie er niet van draaien. Sproeiers geprobeerd? Om het euvel te verhelpen neem ik aan? Even een CO meting doen, want óf er zitten sproeiers/kanaaltjes verstopt óf er zitten verkeerde sproeiers is want je mengsel zal waarschijnlijk niet in orde zijn.

Als hij nu met koud blok iets beter loopt dan met warm blok, dan weet je al zeker dat ie te rijk staat(weet je welke kant je op moet!)

 
Geplaatst : 23 april 2014 16:34
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

luchtmengselschroeven een slag dicht en de naalden een standje omhoog. Of eerst alleen de naalden omhoog. Tja, blijft wat prutsen. Wees er wel zeker van dat je carburatie echt brandschoon is. (dus niet alleen even doorblazen dat helpt niks)

 
Geplaatst : 23 april 2014 18:19
(@caferacer7)
Berichten: 3
New Member
Topic starter
 

Bedankt mensen, ik ga dit eens proberen.Ik zal de rubbers nog eens goed checken. Al lijkt dat goed te zitten. Ook de sproeiers zijn open. De motor lijkt het eigenlijk juist (heel iets) beter te doen als hij warm is.

 
Geplaatst : 24 april 2014 09:06
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

dan zou hij te arm staan...

 
Geplaatst : 24 april 2014 11:11
(@caferacer7)
Berichten: 3
New Member
Topic starter
 

Hmm...inlaatrubbers zijn goed, sproeiers zijn goed (aantal verschillende geprobeerd), de ontsteking staat goed, de carburateurs zijn synchroon afgesteld, luchtmengselschroeven verschillende kanten opgedraaid. Daar lijkt het allemaal niet in te zitten. Vreemd!

 
Geplaatst : 25 april 2014 14:31
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
 

hoe zit het met de membraam/membramen in de carberateur(s)? heb je die al gechecked?

zijn die nog heel en sluiten ze nog goed af?

 
Geplaatst : 25 april 2014 15:13
(@next7841)
Berichten: 10
Active Member
 

Ik zou graag meer over lezen. Prompt, wat literatuur te studeren?
upser.com

 
Geplaatst : 24 januari 2017 19:54
Deel: