slecht startende Tr...
 
Meldingen
Alles wissen

slecht startende Truimph Tiger 955i

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
87 Bekeken
(@tiger955i)
Berichten: 4
New Member
Topic starter
 

Als nieuw Forum lid zal ik mij even voorstellen..Cor.al ruim dertig jaar motorisch gestoord.
Ben in het bezit van een Truimph Tiger 955i waar ik elke dag van P,end/Schiphol rij,maar niet alleen woon/werk in mijn vrije tijd ga ik met m,n vrouw ook op pad.
Maar nu..wat overkwam mij afgel.maandag middag...ik start mijn Truimph hij slaat aan maar binnen enkele sec slaat hij af,met veel moeite laat ie zichzelf aan de praat krijgen maar loopt onregelmatig stationair.Ben uiteindelijk toch op pad maar het blok houd in en loopt niet mooi rond.Eenmaal in P.end stop ik om nog even te tanken,en tot mi draaid het blok weer goed ❓
Iemand enig idee..???Met vriendelijke groet Cor.P.s er zat nog redelijk genoeg benzine in de tank..

 
Geplaatst : 8 april 2014 19:24
(@iemand)
Berichten: 494
Honorable Member
 

Hallo Cor,
Alfred hier en fijn dat je er bent.
Zorg ervoor dat de vlinderkleppen, die er voor zorgen dat lucht niet terug kan komen uit het inspuitgedeelte, goed vrij kunnen bewegen. Tegen de stroom in kan er aanslag in de inlaten komen te zitten welke je kan schoonmaken met een oplosmiddel als remmen reiniger en beslist stofvrije hulpmiddeltjes als speciale doekjes en een tandenborstel. Als dit deel er schoon uitziet en het goed scharniert (misschien kan je de beweging wel voelen of het sluiten horen als je aan de gas handel draait). of je denkt dat de beweging van de vlinderkleppen het nog niet zijn kan, deze klachten met stationair komen mogelijk geleidelijk, dan is het misschien de deze week al genoemde TPS sensor of Throttle Position Sensor wat precies naast deze kleppen van de throttle body zit en de stand van de vlinderkleppen meet. Na even van contact te zijn geweest werkt deze sensor misschien weer anders en als zijnde gereset.

Hier is een pagina waar je kan zien waar dat zit. Het is het tweede onderwerp, Throttle Position Sensor fault. http://sewbank.blogspot.nl Wanhoop niet direct want volgens mij kan deze sensor opnieuw worden afgesteld als er problemen mee zijn. Hiervoor moet je de reparatie handleiding raadplegen. Misschien staat daar ook wel een elektrische test van de sensor in.

De sensor zou te veel benzine naar de motor kunnen blijven sturen. Je mag dat testen door het gas te sluiten na eventjes wat hoge toeren, als de motor afslaat door te veel brandstof wat je kan ruiken bij de uitlaat en weet doordat de motor dan niet meteen weer aanslaat, dan is dat zeker de oorzaak. Wat precies de problemen ermee kunnen zijn en hoe vaak deze optreden dat weet ik niet.

Hoor je bij de benzinepomp en met het openen van de tankdop een zucht in de tank? Dan is het gaatje wat meestal in de tankdop zit, verstopt en voorkomt een vacuüm dat je voldoende benzine krijgt. Mijn motorfiets heeft trouwens druk op de tank bij draaiende motor en dan kan de tank daarvan ook wel eens proesten.

Met meer ingenomen benzine vloeit het gemakkelijker. Zou het tanken dus een goede aanwijzing geweest zijn dan moet je de hele weg die de benzine naar de cilinder gaat controleren. Probeer eerst eens opnieuw hoe de motor met weinig benzine loopt. Benzinefilter, brandstof pomp of inspuiting liggen dan meer voor de hand. Succes.

 
Geplaatst : 8 april 2014 21:07
(@tiger955i)
Berichten: 4
New Member
Topic starter
 

Hier Cor met een bedankje voor de Boodschapper,Alfred zal het e.a eens na lopen en hopelijk komt de genoemde klacht niet meer te voorschijn.De afgelopen dagen loopt m,n Truimph Tiger weer als een spreekwoordelijk zonnetje..nogmaals dank voor de info..

 
Geplaatst : 9 april 2014 19:03
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Zou het eerst wat eenvoudiger houden. Tankontluchting, waarom? nadat je getankt hebt is het weer goed, dus je hebt je dop los gehad en de tank is weer belucht. Als je het probleem weer hebt even de dop los doen en kijken wat er gebeurd. Wat je uit voorzorg kan doen is een reinigingsmiddel toevoegen aan je brandstof. De benzine van tegenwoordig is kwalitatief erg slecht en vervuild makkelijk je brandstofsysteem. Hou je on op de hoogte?

 
Geplaatst : 10 april 2014 07:37
Deel: