Kawasaki Z1000
 
Meldingen
Alles wissen

Kawasaki Z1000

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
21 Bekeken
(@joosttmbr)
Berichten: 1
New Member
Topic starter
 

Hi,

 

Ik heb vorige week ook eindelijk mijn rijbewijs A code 80 binnen gehaald ;). Nu heb ik een aantal vragen.

 

Ik wil graag een Kawasaki Z1000 ( https://www.kentekencheck.nl/kenteken?i=MV-VH-01 ) geschikt maken voor het A2 rijbewijs. Ik heb hier een aantal vragen over:

  • Als ik deze motor terug voer naar 35kw hoe rijdt deze dan?
  • Kan ik deze motor nog verzekeren?
  • Wordt deze motor op kenteken ook 35kw of is dit niet mogelijk/ aan te raden?
  • Wat gebeurt er als de politie mij aanhoudt? Een boete omdat ik een ander rijbewijs heb?

 

Ik heb op dit forum al verschillende zoekfuncties gebruikt maar kom steeds andere antwoorden tegen, daarom deze vragen. De reden dat het percee de Kawasaki Z1000 moet zijn is omdat ik deze zeeer goedkoop kan overnemen.

 
Geplaatst : 6 augustus 2018 13:56
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Ik heb weinig verstand ervan maar deze motorfiets heeft 125 PK of 92 KW. 35 KW is slechts 48 PK. De motor mag in originele staat niet meer dan het dubbele vermogen hebben.

Je hebt daarnaast nog te maken met een kracht/gewichtsverhouding die wel eens wordt vergeten. 175 Kilo voldoet precies hieraan maar de Kawa heeft rijklaar 232 kilo. 

https://www.startersmotor.nl/wetgeving.php

 
Geplaatst : 8 augustus 2018 01:20
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Uw vraag over de hoogte van bekeuringen voor bijvoorbeeld de verkeerde categorie rijbewijs, bij een proefritje en ongelukkige aanhouding: het bedrag voor eerste overtreding is Euro 340,- Omdat het onder de misdrijven valt zal iedere volgende ter beoordeling van de rechter commissaris zijn en al snel 100 er bij en ten slotte het dubbele. Schrik niet van het woord misdrijf want iets bij het groot afval wegnemen of te goedkoop een fiets gekocht is dat ook maar kijk uit voor aantekeningen in het strafdossier, wat uiteindelijk nog meer kan kosten. Blijf liever weg van de misdrijven, zoals ook doorrijden na iets te hebben beschadigd en daarop betrapt zijn voor dat u dit heeft gemeld.

Dit bedrag van 340,- wordt vermeerderd met "onverzekerd rijden."

Onverzekerd rijden en een ongeluk veroorzaken kan iemand bij onverhoopt ernstig letsel met een persoonlijk faillissement confronteren. Nu kan je nooit meer iets verdienen en op twee stoelen tegelijk gaan zitten.

Om jou en andere lezers weer wat op te vrolijken is hier de link naar de Boete Database. Sommige dingen wil je in het verkeer niet doen. Bijvoorbeeld door rood licht rijden of over een doorgetrokken streep/verdrijvingsvlak. Waar extra op wordt gelet beschouw ik als bekend, namelijk met de auto even half op de stoep parkeren, op korte afstand volgen van voorgangers en links blijven rijden. Politie heeft ambt instructie om te stoppen en een bekeuring uit te schrijven voor dergelijke feiten.  https://www.om.nl/onderwerpen/boetebase

 
Geplaatst : 8 augustus 2018 17:01
Deel: