Ontstekingsprobleem...
 
Meldingen
Alles wissen

Ontstekingsprobleem Honda VT500 1986

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
8 Bekeken
(@wibei)
Berichten: 2
New Member
Topic starter
 

Plotseling liep mijn Honda Shadow uit 1986 op één cilinder. De achterste bougie van één cilinder vonkt niet meer. Weet iemand waar ik een ontstekings Surprised set kan kopen of hoe ik de ontsteking gerepareerd krijg?

 
Geplaatst : 27 oktober 2023 14:21
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Hallo, Dat zullen dan de bobines, ook wel coils genoemd, zijn. Maar bougie kabels zijn vaak losjes aan de bougie kant en aan de bobine kant gedraaid. Contacten, ook aan de bobine, kunnen verroest zijn. Wanneer dat allemaal goed lijkt, dan kan je de coil controleren en doormeten. Beoordeel op het oog of deze hittesporen aan de buitenkant heeft en meet dan weerstand met behulp van een multimeter. Een voorbeeld vind je op YouTube, bijvoorbeeld hier:

 
Geplaatst : 28 oktober 2023 00:26
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Wacht, het is een twin-spark. Normaal alleen bij grotere cylinders toegepast. De anderen die vonken wel? In dat geval eerst maar een nieuwe bougie proberen. Maar de motor loopt niet op één van de twee cylinders wanneer er één bougie van de vier niet vonkt. Ik ben benieuwd

 
Geplaatst : 28 oktober 2023 00:36
(@wibei)
Berichten: 2
New Member
Topic starter
 

De weerstanden van de bobine zijn goed, vandaar dat één van de andere onderdelen een probleem heeft (bougies zijn nieuw, die zijn niet het probleem), bijvoorbeeld de pulsegenerator. Daarom was ik op zoek naar een tweedehandsje of een reparatieset.

 
Geplaatst : 28 oktober 2023 14:24
Deel: