BMW K1200S
 
Meldingen
Alles wissen

BMW K1200S

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
142 Bekeken
(@fastlikehell)
Berichten: 16
Active Member
Topic starter
 

Hier zijn wat foto's van mijn dagelijkse vervoer, een BMW K1200S. Kan een BMW sportief zijn? nou, na de introductie van de S1000RR is, denk ik, iedereen daar wel van overtuigd. Voor die S1000 is de K1200S in 2005 geintroduceerd. Een wederom sterk afwijkende motor van het 'normale' patroon. De stijve voorvork is opgehangen aan twee triangels, het remsysteem is (hier nog) elektrisch bekrachtigd en dit is de eerste seriemotor (naast de R1200GS) met een Canbus systeem. Hier is wel het nodige over toe doen (ook in BMW kringen), want zomaar even een paar lampen toevoegen lukt niet meer zomaar. Ik heb een aparte zekeringenkast gemonteerd (de K1200S heeft standaard geen zekeringen), en daarop mijn luchthoorn - Stebel Nautilus - mijn navigatiesysteem - Garmin Zumo 550 - en een extra stopcontact aangesloten.
Canbus heeft wel voordelen (minder bedrading en slimme oplossingen (als mijn achterlicht kapot gaat, gaat mijn remlicht om de 35 milliseconden even aan, zodat ik toch een achterlicht heb)). Toch worden veel mensen heel opgewonden - je kunt niet meer frΓΆbelen aan het systeem...
Met een Remus Hexacone, K&N filters en goed inrijden komt het vermogen op het achterwiel nu aan 159,8pk. Da's met een cardan best aardig. Het is in ieder geval genoeg om met zo'n lange fiets, op vermogen een wheelie te trekken, zonder gebruik van koppeling of rukken aan het stuur.
Ritten van 800km per dag zijn prima te doen en 1000 is ook geen probleem.

 
Geplaatst : 14 juli 2012 21:12
(@bijzonder-mooie-wielen)
Berichten: 752
Prominent Member
 

Mooi plaatje was je daar heel vroeg of heel laat want een foto van het meest gefotografeerde kasteel van Schotland zonder beeldvervuiling van toeristen en voertuigen zie je niet veel. Shock
Danny πŸ˜‰ LoL

 
Geplaatst : 14 juli 2012 21:29
(@fastlikehell)
Berichten: 16
Active Member
Topic starter
 

Foto is wat later in de middag genomen. We gaan met een ploeg ieder jaar een week motorrijden - en twee jaar geleden hadden we een huis gehuurd in Fort William. 5 motorrijders en één auto (mijn vrouw vervoert de bagage). Deze foto is genomen na een dagje sturen op het eiland Skye. Heel mooi, en de wegen in Schotland zijn (gemeten naar onze normen) leeg en verlaten.

 
Geplaatst : 14 juli 2012 22:05
Deel: