kilometer teller ho...
 
Meldingen
Alles wissen

kilometer teller hornet 600 s valt uit

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
3 Bekeken
(@honda-owner)
Berichten: 3
New Member
Topic starter
 

goedendag ik ben nieuw op dit forum en heb een hornet 600   s uit 2003 

als ik zachtjes rij doet de kilometer het 

boven de 20km per uur valt hij uit iemand tips of suggesties

 
Geplaatst : 26 augustus 2020 13:40
(@honda-owner)
Berichten: 3
New Member
Topic starter
 

de stekkers heb ik schoon gemaakt achter het dashboard en en achter de zijkap

kan het de sensor zelf zijn die er mee stopt bij hogere snelheden

Dit bericht is gewijzigd 4 jaar geleden door honda owner
 
Geplaatst : 26 augustus 2020 13:42
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Welkom op het forum.

Voor kuren met instrumenten altijd eerst zeker maken dat er voldoende spanning is. Niet alleen de stekkers of zekering contacten nakijken maar ook, met de voltmeter op de batterij polen, kijken of er ongeveer 14 Volt laadspanning is bij ieder, even volgehouden, laag of hoog constant toerental. Minder dan 13 Volt is zorgelijk en meer dan 15 Volt is ook niet goed.

Dan kan het nog een kabelbreukje zijn dus de voorste tandwiel kap er vanaf halen en daar vind je de sensor als je het kabeltje volgt. Let op knikken, knellende binders en slijtsporen aan de kabel. De sensor werkt met een magneetje dus wanneer die plek smerig is en zeker van grof metaalstof dan kan deze niet meer lezen. Het moet goed op zijn plaats zitten en heel zijn.

Sensoren zijn wel door te meten. Vaak op weerstand of voltage. Daarvoor moet je de servicehandleiding raadplegen. Een modellen forum kan je daarbij verder helpen en de gevraagde informatie geven. De downloads van de werkplaatshandboeken zijn aan copyright onderhevig.

 
Geplaatst : 26 augustus 2020 17:51
Deel: