suzuki vx 800 start...
 
Meldingen
Alles wissen

suzuki vx 800 start alleen op achterste cylinder

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
6 Bekeken
(@prinsmartijn)
Berichten: 3
New Member
Topic starter
 

Beste forum leden

 

Ik heb een VX 800 die sinds kort start met alleen de achterste cilinder.

Nieuwe bougies er in, ging even goed

maar 2 dagen later weer van het zelfde.

Als ik dan de bougie schoon maakz, start hij wel op beide, maar na x tijd komt er meer rook uit de uitlaat dan van de achterste.

 

iemand sugessties

bij voorbaad dank

Martijn

 
Geplaatst : 1 mei 2022 15:52
Onderwerp trefwoorden
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

De motor was rijdende dus klepstelling zal het niet zijn. Wel heb je een automatische benzinekraan gerepareerd. Controleer dat dan eens door met een doorzichtige en lang stuk slang aan de vacuum kant te zuigen terwijl de motor op contact staat, zodat de benzinepomp ook werkt. Ik denk namelijk dat de slecht lopende cylinder te veel benzine krijgt. Deze is dan al meteen verzopen maar krijgt later genoeg lucht om aan te kunnen slaan. Een andere oorzaak kan wezen dat de vlotter hoogte van die carburator te laag is, is gezonken of de afstelling niet goed of het mechanisme kan niet meer vrij bewegen, dat de vlotternaald niet goed afsluit zou ook kunnen en komt veel voor. De benzine blijft zo komen en kan twee kanten op, door een heel klein gaatje lekken, waar meestal een afvoerslang op zit, wat er voor dient om een te hoog vacuum op te heffen of het loopt in de cylinder en komt dan in het carter terecht. Ruik in ieder geval of er benzine uit de overloop (het vacuum bescherm gaatje) komt en uit een aftapslang. Controleer ook meteen of het oliepeil goed is en niet hoger wordt. Benzine in de olie parelt op de dipstick. Dit verdampt op de duur maar er kan te veel benzine in het carter terecht komen.

 
Geplaatst : 2 mei 2022 21:06
Deel: