Motor valt uit
 
Meldingen
Alles wissen

Motor valt uit

65 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
659 Bekeken
(@motorijder)
Berichten: 73
Trusted Member
Topic starter
 

Ook met een hulpaccu geprobeert, maar ook niet starten.

Maar zo te zien moet de accu wel gevuld worden. Ik weet dat bij nieuwe accu dat je met accuzuur vult, en met gedestilleerd water bij vult. maar hier is zoveel uit dat ik me afvraag of er ook accuzuur nog bij moet. Er zit maar iets van 1 a 2 cm in

 
Geplaatst : 22 juli 2017 16:52
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

Normaal gesproken verdampt alleen het water, het zuur blijft in de accu.

maar als de motor plat heeft gelegen kan er ook zuur weg zijn, dan zou er zuur bij moeten

 
Geplaatst : 22 juli 2017 17:28
(@motorijder)
Berichten: 73
Trusted Member
Topic starter
 

Hij heeft niet plat gelegen, gewoon verder nooit naar gekeken.

 
Geplaatst : 22 juli 2017 17:59
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

dan zou water bij vullen voldoende moeten zijn.. al zal deze accu behoorlijk aan capaciteit ingeleverd hebben door het lage niveau. Vonken de bougies wel? 

 
Geplaatst : 22 juli 2017 18:33
(@bieemwoe)
Berichten: 217
Estimable Member
 

Als je nu naar de accu gekeken hebt en er zit nog 1-2 cm niveau in, dan kun je ,m gerust inruilen voor een nieuwe. Door de lage stand van de vloeistof trekken de platen krom of corroderen ze heel snel. Ook al vul je ,m nu weer helemaal, hij is en blijft defect. Dus je kunt er nooit meer op vertrouwen dat ie het doet. Koop gelijk een onderhoudsvrije, blijkbaar kijk je er niet vaak naar en zo,n gel accu kun je jarenlang vergeten....zonder dat ie stuk gaat door te weinig vloeistof..

 
Geplaatst : 22 juli 2017 19:46
(@bieemwoe)
Berichten: 217
Estimable Member
 

Als je accu diep ontladen is krijgt de accu lader geen foutmelding. Dan moet je ,m eerst met een druppelaar opbouwen vanaf leegstand...,maar nogmaals, je accu is al overleden of geeft binnenkort de geest. Met een nieuwe is denk ik je hele storing verdwenen!!!

 
Geplaatst : 22 juli 2017 19:55
(@motorijder)
Berichten: 73
Trusted Member
Topic starter
 

Een nieuwe accu lost het niet op, want dan zou die met de hulpaccu wel gestart hebben, wat ik al zei dat deed die ook niet

Dus het startprobleem blijft, maar goed ik weet dat de accu slecht is.

Maar goed, even over de carburateurs. Die lopen vol met benzine zodra de vacuum benzinekraan bedient wordt en door de vlotterhoogte. Wat gebeurt er nu als er 1 of 2 vlotters niet naar behoren werken, dat er bijvoorbeeld in 2 vlotterkamers geen benzine meer komt?

Gaat ie dan op 2 lopen, of heeft hij er echt 4 werkende nodig?

bougies vonken wel

Er moet toch ook benzine bij de bougies komen, hoe is dat te testen?

 

 
Geplaatst : 22 juli 2017 20:54
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

elke zuiger zuigt een mengsel aan, met zn vieren vormen ze de motor, maar deze 600 loopt ook op 1 cilinder. Heel bedonderd, maar hij draait.

Straten en starten: gaat de motor rond als je start? en wat is op dat moment de boordspanning? 

Er zit toch niet ergens een veiligheid te klooien? Blok neutralschakelaar, zijstandaardschakelaar, dodemansknop? Ergens een storing in deze schakelaars/bedrading?

 
Geplaatst : 22 juli 2017 22:09
(@eguliker)
Berichten: 19
Active Member
 

 

Als ik alles zo lees dan moet het toch in de ontsteking gaan zoeken denk ik. want vieze carbs geeft heel veel problemen maar je hebt nooit ineens alle 4 de carbs vuil dus dan zou hij gewoon slecht lopen (op 3 cilinders bijv.)

Dus het beste kan je te test met de bougies effe doen (kijken of die vonkt) want de kawa 600D heeft 1 probleem die heel bekent is (zelf heel veel gesleuteld en gereden met de kawa zzr club)

en dat probleem is de cdi en of de laadregel unit er mee stopt. als het je cdi is dan heb je geen vonk meer op alle bougies (let op kan ook een zekering zijn of je killswitch) en als het je laat regel unit is dan doet de motor het prima als de accu met de losse accu lader is opgeladen maar dan valt hij naar een bepaalde tijd uit omdat er niet genoeg stroom is voor de ontsteking (hoe lang het duurt tot je accu leeg is hangt af van de conditie van je accu en of je de lampen aan hebt staan)

 

groeten Edwin

 
Geplaatst : 22 juli 2017 23:31
(@bieemwoe)
Berichten: 217
Estimable Member
 

Als je accu verrot is zou ik daar mee beginnen. Dan kijken of ie vonkt bij t starten. Als ie niet vonkt, terug naar je bougiebekabeling en je bobines,daarna naar je cdi...dus proberen te analyseren van probleem naar probleem en niet random wat proberen, dan raak je t spoor snel bijster...succes d,r mee!  

 
Geplaatst : 23 juli 2017 09:27
(@motorijder)
Berichten: 73
Trusted Member
Topic starter
 

Als ie inderdaad op 1, 2, of 3 cilinders zou lopen zou ik dat gemerkt moeten hebben. Als ik start gaat de alleen de startmotor rond en daar blijft het bij. Een veiligheid lijkt me niet, dan verwacht ik dat de startmotor ook beveiligd is en dus niet rond gaat.

De bougies vonken, dus cdi werkt

De accu was wel volgeladen met een druppellader en ik heb een andere accu eraan gehangen, dus de laadregelunit lijkt dus ook goed.

 
Geplaatst : 23 juli 2017 10:53
(@motorijder)
Berichten: 73
Trusted Member
Topic starter
 

bij weer een startpoging merkte ik op plofjes te horen en voelde ook pufjes uit de uitlaat komen als ik mijn hand achter de uitlaat hield.

kleine vooruitgang?

 
Geplaatst : 23 juli 2017 13:34
(@bieemwoe)
Berichten: 217
Estimable Member
 

Zwakke vonk? Bougies er uit,droog maken en opnieuw proberen...

 
Geplaatst : 23 juli 2017 15:47
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

Tja, tijdens de uitlaatslag wordt het eerder aangezogen mengsel door de uitlaat naar buiten gedrukt. Enne Kawa gaat gewoon rond op zn dodemansknop, maar vonkt niet

 
Geplaatst : 23 juli 2017 16:46
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

Tja, tijdens de uitlaatslag wordt het eerder aangezogen mengsel door de uitlaat naar buiten gedrukt. Enne Kawa gaat gewoon rond op zn dodemansknop, maar vonkt niet

 
Geplaatst : 23 juli 2017 16:46
Pagina 3 / 5
Deel: