Kawa ZZR 600 statio...
 
Meldingen
Alles wissen

Kawa ZZR 600 stationair afstellen

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
5 Bekeken
(@pietv)
Berichten: 2
New Member
Topic starter
 

Ik ben bezig met een restauratieproject Kawa ZZR 600 E. De motor is ongeveer helemaal uit elkaar geweest op het blok na.

De carbs zijn schoongemaakt waar nodig zo goed als het te doen was, maar ik heb problemen met het afstellen van de pilot jets. De handleiding zegt 2 slagen open (2 x 360 graden?) of 1,5 voor europese modellen. Als ik dit netjes doe krijgt hij toch veel te veel benzine lijkt het. Na starten is het stotterend lopen, evt. afslaan en is voorlopig niet meer te starten (verzopen, bougies nat?).  Ook geeft de motor een flinke benzinelucht. 

Dus maar proberen minder ver open. 1 slag (360 graden) geeft een verbetering, maar stationair nog steeds een probleem. Op 3000 toeren loopt hij best netjes. De stelschroef boven de versnelling ietsje lager en hij zakt ineens door het toerental heen. Als je gas geeft slaat hij niet af, maar zonder gas dus wel. Het is echt milimeterwerk met die stelschroef en bijna niet te doen, dus ik denk dat de pilot jets niet goed staan. 

De vraag: met deze verschijnselen, krijgt hij te veel of juist te weinig benzine? Moeten de 4 pilot jets verder opengedraaid worden, of juist niet?

 

 

Dit onderwerp werd gewijzigd 5 jaar geleden door PietV
 
Geplaatst : 18 juni 2019 18:22
Deel: