Brandstof uit lucht...
 

Brandstof uit luchtinlaat  

  RSS
(@rvdgeer)
Nieuw lid

Hallo allemaal wie kan mij helpen?

Ik heb een oude kawasaki zzr 600 als ik de brandstof kraan open zet en hem start dan komt er brandstof uit de luchtinlaad aan de voorkant van de kuip. De motor loopt wel maar klinkt wel wat rauw. Ik kan helaas niet vinden wat het vandaan komt. Heeft er iemand enig idee?

Citaat
Geplaatst : 21 juli 2019 13:14
(@iemand)
Reputabel lid

Hallo, De Duivel is oud. Brandstof gaat naar de carburator op de conventionele manier, door een benzineslang of wanneer de automatische benzinekraan stuk is (een vacuum door het rondgaan van de motor tilt een dun rubber op waarna de benzine verder stroomt), dan kan het via de vacuümslang ook gaan komen en dan is het te veel en komt het uit bij de vacuum nippel van een inlaat natuurlijk. Je zal deze dunnere slang zelf even moeten volgen. Op veel benzinekranen zit een Pr. stand, wat Prime betekent. Daarmee gaat benzine niet via de automatische benzinekraan. Je zal dus eerst moeten kijken of er een benzineslang los zit, er misschien in gebeten is door een jonge marter en of er benzine door de vacuümslang kan zijn gegaan en soms kan een handbediende kraan met Pr. stand die oorzaak uitsluiten.

Ik zet echter geen geld in op het bovenstaande. Meestal is een vlotter van een carburator lek en feitelijk gezonken of deze beweegt niet goed aan het scharnier ofwel de aan de vlotter verbonden vlotternaald, die de benzine laat komen en weer kan doen stoppen, sluit niet goed af op de zetel. Het is eigenlijk een soort toilet stortbak wat de benzine op het juiste niveau houdt.

Voor korte momenten van drukverschil is er veelal een luchtslang aangebracht vanuit de carburator naar luchtfilterhuis, koolstof behouder voor milieueisen of gewoon naar de buitenlucht. Dat dient in veel gevallen als een overloop wanneer benzine blijft komen. Wees er op verdacht dat benzine ook de andere weg kan gaan en in de cylinder zou kunnen komen. Daarmee is er kans dat benzine langs de zuiger naar beneden in het carter stroomt. Kijk dus altijd nog een paar keer of de olie niet sterk verdund wordt of dat er te veel vloeistof in het carter zit.

Hier heb je een video van iemand die het niet spannend vindt en laat zien wat er aan kan ontbreken. Andere video's met dat onderwerp laten de werking van een vlotternaald en het reinigen van de carburators zien. Carburators kunnen best wel verontreinigd zijn en dan liep de motor niet meer zo goed waarschijnlijk. Een breuk in de vlotter en dan benzine aan de binnenkant ervan heb ik zelf wel eens gehad en is volgens mij een kwestie van tijd maar misschien speelt temperatuurverschil of uitdrogen een rol. Ik ben benieuwd. Laat je niet wegblazen door de dampen. Groet. Alfred

 

 

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 juli 2019 03:17
Share:
Menu

Inloggen van Registreer aub