honda vtr 1000 sp1
 
Meldingen
Alles wissen

honda vtr 1000 sp1

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
166 Bekeken
(@rik-boskamp)
Berichten: 2
New Member
Topic starter
 

hallo motor mensen ik denk dat mijn eerste poging niet goed is aangekomen, maar dat maakt niks uit

ik heb een vraag aan jullie ik rijd nu zo`n 18 jaar op een honda cbr 600,
nu heb ik een mooie machiene gezien n.l. de vtr 1000 sp1 dit is een 2 cylinder weet iemand waar ik extra op moet letten voor dat ik het aanschaf?
is het extreem anders rijden op zo`n motor in de bochten , of direkter met gas geven?
ik hoop dat iemand antwoord heeft.

vr. rik b
uit epse

 
Geplaatst : 15 december 2011 22:32
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Al 18 jaar op de CBR 600, nou dan ben je wel eens toe aan wat anders.

En anders is de SP1zeker te noemen, het is een krachtige V-Twin met heel veel koppel en pk's.
Is heel wat agressiever op het gas dan de 600 waar je nu op rijd, met de 18 jaar ervaring die je nu hebt gaat dat wel goedkomen.

Hb zelf de "tamme" versie van dit model gehad en in de bochten is het zeker opletten met het gas geven, met de CBR die je nu rijd kun je gewoon aan het gas gaan hangen, moet je met de VTR niet doen daar moet je met zachte hand dat regelen, hij wil je er gewoon afgooien.

Gewoon een proefrit maken dan weet je genoeg en ben je gelijk besmet met het 2 cilinder virus.

 
Geplaatst : 16 december 2011 08:35
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

O jaa, in vergelijking met je 600 vreet de VTR banden en ketting+tandwielen, ook het brandstofgebruik is veel hoger dan je CBR.

 
Geplaatst : 16 december 2011 08:36
(@rik-boskamp)
Berichten: 2
New Member
Topic starter
 

dank je vicking.

rik

 
Geplaatst : 16 december 2011 12:10
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Ja, dankjewel Vicking. Maar wat moet ik daar nu mee?

 
Geplaatst : 16 december 2011 13:40
Deel: