Powa D10 geheel van...
 
Meldingen
Alles wissen

Powa D10 geheel van plastiek, dus roest niet

9 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
137 Bekeken
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
Topic starter
 

dat is nog eens handig van die Jappen. een totaal plastieke motor. deze kon ik nog niet en ja, over de top voor mij

http://veiling.catawiki.nl/kavels/6572805-yamaha-powa-d10-750-fz-moko-1988

 
Geplaatst : 7 juli 2016 10:35
(@bieemwoe)
Berichten: 217
Estimable Member
 

Komt uit Zwitserland....

 
Geplaatst : 7 juli 2016 14:50
(@bieemwoe)
Berichten: 217
Estimable Member
 

@J@PLOV€R wrote:

dat is nog eens handig van die Jappen. een totaal plastieke motor. deze kon ik nog niet en ja, over de top voor mij

http://veiling.catawiki.nl/kavels/6572805-yamaha-powa-d10-750-fz-moko-1988/blockquote >

Top drie van lelijkste motoren is deze zojuist met stip op 1 binnengekomen!

 
Geplaatst : 7 juli 2016 14:51
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Motoren met veel plastic zijn kindermagneten.

De motor staat in Frankrijk. Ik heb dit veilinghuis er vorige maand nog op gewezen dat veel te koop aangeboden motoren die in het buitenland staan niet geleverd worden. Het is een bekende fraude waarbij de koper aan het voldoen van de aanschafprijs of de verzendkosten wettelijk gehouden is maar niet kan procederen tegen de zogenaamd verkoper. In dit geval houdt het veilinghuis de koopprijs tot de goederen geleverd zijn maar voor verzending moet je vooraf betalen en het is helemaal niet zeker of je al het geld toch niet kwijt bent omdat het door een katvanger van je kan worden gevorderd.

Verhalen van belangstellenden die tevergeefs de motor wilden bekijken of contact op wilden nemen met zo een verkoper zijn bekend. Het veilinghuis en de advertentie site zijn commerciële bedrijven die hun neus er echt niet voor optrekken. Verklaar maar eens waarom zo veel lieden uit verre landen hier hun niet geregistreerde en gekeurde motoren willen verkopen. De kans is ook groot dat je zo een motorfiets na een aantal jaren opeens opnieuw te koop ziet staan met de zelfde foto's. Ze worden ook maar niet verkocht terwijl het altijd onder de prijs is. Een veilinghuis als Katawiki helpt de fraudeurs door de prijs waarvoor het artikel gegund zal worden geheim te houden. Iedereen die er op biedt hoopt dus op een koopje.

 
Geplaatst : 7 juli 2016 17:54
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
Topic starter
 

Boodschapper schreef; "Een veilinghuis als Katawiki helpt de fraudeurs door de prijs waarvoor het artikel gegund zal worden geheim te houden. Iedereen die er op biedt hoopt dus op een koopje."

ja, Catawiki lijkt mij ook niet bepaald een aanlokkelijke site om op motoren te bieden. je weet van afstand niet hoe die er uit ziet of het nog goed rijdt en of je er wel mee kunt rijden. volgens mij kun je er alleen maar rechtuit mee gaan. ik zie niet hoe je het voorwiel kunt besturen of het moet enkele centimeters zijn

 
Geplaatst : 8 juli 2016 07:57
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Het is een bewijs van het nut van stroomlijn. De motor gaat 187,5 mijl per uur en is een 750 cc standaard Yamaha motorfiets. Hier een Powa omgebouwde motorfiets waarbij die nog kan wenden en keren.

http://thenewcaferacersociety.blogspot.nl/2012/07/riding-down-road-not-taken.html

Geef mij mijn Indian look spatbord maar. Nooit geen last van zand fonteintjes.

 
Geplaatst : 8 juli 2016 08:58
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
Topic starter
 

mijn hemel Boodschapper. die is nog - tig keer lelijker, met die standaard Honda knipperlichten. 1 ding is zeker, ik zal nooit naar Zwitserland gaan om mijn motor daar te laten plastificeren.

die Honda op de foto (wat voor type het ook mag zijn) mag van mij in de kliko plastic afvalbak, ook al zou die meer 350 km/u gaan. ik vond 260 op een ZX-10 hard zat.

geef mij maar een standaard FZ750, zoals deze

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_fz750%2085.htm

 
Geplaatst : 8 juli 2016 11:27
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Het is bedoeld als een voorbeeld van wat zij konden en deden maar ook uit een andere tijd. Jullie zijn denk ik vaak verwend met de veelheid aan modellen en de mooie hedendaagse techniek waar je allemaal uit kan kiezen. Klassieke motorfietsen bekijk je met andere ogen en de vraag of je ze zou kopen wordt minder gesteld.

Mijn vorige motor was helemaal met plastic bedekt en had ook wielkappen. Deze voelde aanmerkelijk koeler omdat het dan een lucht doorvoer kanaal heeft, was veel makkelijker om schoon te maken en ietsje stiller, mede door isolatiemateriaal rond de motor. Mijn eigen ervaring is dat het gunstig in benzineverbruik kan zijn. Stroomlijn is hierin alleen niet de enige factor. Het kan zinloos zijn om snelheid te winnen door stroomlijn. Toen ik begon met motorrijden was het nog bijzonder dat een straatmotor 180 km/uur kon en een beetje sportief was.

 
Geplaatst : 9 juli 2016 00:01
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
Topic starter
 

@Boodschapper wrote:

Het is bedoeld als een voorbeeld van wat zij konden en deden maar ook uit een andere tijd. Jullie zijn denk ik vaak verwend met de veelheid aan modellen en de mooie hedendaagse techniek waar je allemaal uit kan kiezen. Klassieke motorfietsen bekijk je met andere ogen en de vraag of je ze zou kopen wordt minder gesteld.

geef mij maar een motor uit de jaren 70 of 80. daar gaat mijn voorkeur naar en die nieuwerwetse motoren vind ik maar niks. ook al rij ik graag op m'n CBR1000 of GPZ900, die kocht ik voor een leuk prijsje, anders mochten ze van mij ook in de kliko Mr. Green

 
Geplaatst : 9 juli 2016 16:24
Deel: