Vraag over cbr aank...
 
Meldingen
Alles wissen

Vraag over cbr aankoop

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
164 Bekeken
(@lindyv00)
Berichten: 1
New Member
Topic starter
 

Goeiendag,

Ik heb momenteel een leuke motor op het oog, en wil graag weten of ik er goed aan doe om deze te kopen.
Het wordt m'n eerste, dus een beetje advies kan nooit geen kwaad.

Het betreft een Honda CBR600F uit 1996, met 78.000 km op de teller.
Voor meer duidelijkheid, post ik hier even een overzicht met de gegevens ervan. Momenteel een bod gedaan van €860,-

- vol vermogen
- Leovinci SBK einddemper
- Accu, nokkenaskettingspanner, ketting zijn vervangen
- achterband is prima, voorband op korte termijn te vervangen

Met toebehoren:
- Tomtom rider V2 (met RAM-bevestiging en bluetooth headset)
- extra (orginele) transparant kuipruit en bubbletop kuipruit
- schijfremslot,motorhoes, kettingspray

Denken jullie dat dit een goede deal is? Zoja, waar zou ik extra op moeten letten?

Groeten

 
Geplaatst : 16 maart 2015 11:21
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Weet u zeker dat dit een geschikte motorfiets voor beginners is, zelf neem ik graag wat bagage mee en genereer ik zo min mogelijk spullen. Het geluidsniveau, gemeten bij de uitlaat, kan immobiliseren als daarop wordt gecontroleerd. Minder een probleem natuurlijk met een goed gevuld boete-potje. Je wil dus nagaan of je hiermee legaal door het land en ver over de grup kunt rijden want kilometers vreten dat doet die vast. Als u naar grotere motordealers gaat dan kunt u daar eens passen en rondkijken. Bij Motoport kan je vrijwel alle gebruikte motoren leasen en dan ben je alleen verantwoordelijk voor klein onderhoud. Zo kan je eens een jaar wat proberen, koop je minder snel iets waar je "op had moeten letten" en krijg je wat je kiest in plaats van steeds van op afstand te moeten bieden. Dit is wel duurder, vooral wanneer de motoren nieuwer zijn en waarde verliezen. Aan de andere kant, een motor van Euro 850 kan ook niet veel voorstellen. De vorige van mij heb ik weggedaan vanwege niet economisch meer kunnen zijn. Verzin zelf maar verschillende grote reparaties waarbij het motorblok toch even blootgelegd en uit elkaar genomen moet worden. Je hebt haast geen revisie voor minder dan 1000, daarbij komt nog dat je dan ook dingen preventief wilt laten vervangen. Zou je toch er voor gaan, meet dan de stroom van de dynamo op de accu en let op rammelende motorgeluidjes. Eventueel kunt u hulp vragen bij aankoop op een merkenforum, van mensen die zoiets rijden. Of u biedt de motor gewoon ter keuring aan bij een garage. Neem maar van mij aan dat u dit antwoord weer van voren af aan kan gaan lezen want gebruikte motoren kopen bij particulieren, betekent veel minder keuze en telkens teleurstellingen door verkeerd voorgestelde situaties. Zelf heb ik vaak een lange treinreis gemaakt om bij uitstekende motoren dingen te zien als krom stuur, nieuw onderdeel alweer versleten en staat van onderhoud bij nader inzien toch onbekend. Ik zat op slingerende fietsen met knipperend achterlicht waarvan het voorwiel ineens stijf vast zat en motoren die niet wilden starten vanwege dat vreemde witte poeder daar op de accu. Dan is af en toe een motor huren zelfs een optie. Ik heb nu een tweedehandse van Jager Motoren en betwijfel of ik ooit nog veel advertenties zal bekijken en biedingen ga doen. Alfred

 
Geplaatst : 16 maart 2015 16:37
Deel: