Runner 180fxr SD ac...
 
Meldingen
Alles wissen

Runner 180fxr SD achterrem probleem

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
8 Bekeken
(@kevinwdt123)
Berichten: 1
New Member
Topic starter
 
  • Beste motorforum leden!

bij deze wil ik de kans grijpen om mijzelf even voor te stellen: kevin 29 uit de buurt van rotterdam ik heb een gsxr 750 2011 gereden en vorig jaar een kawa Z900.

tegenwoordig cross ik door de buurt op een motor scooter een runner 180SD alleen hier heb ik remproblemen mee achter, heb malossi remblokken gemonteerd een andere velg gemonteerd maar remmen blijft super triestig, heb alles uit elkaar gehaald en in elkaar gezet maar wilt maar niet remmen:( iemand toevallig ervaring met dit soort trommelrem problemen?

als ik de rem strakker afstel dan remt de motor wel maar lopen de remblokken aan en hoe langer ik rijd hoe vaster het wiel gaat zitten.

 

 
Geplaatst : 13 september 2020 15:38
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Ja dit kan daar behoorlijk warm worden. De bediening is hier denk ik met een ovale pen en deze moet ook niet vervormd, krom of versleten zijn en de beide remschoenen natuurlijk even veel bedienen anders heb je een halve rem. Goed kijken bij de bediening, waar de kabel binnen komt, of de bekrachtiging van beide remschoenen even controleren dus. De vorige remschoenen zijn bij een hele slechte bediening of bevestiging misschien gaandeweg ongelijk afgesleten wat de fout compenseerde. Hallo en leuk (leuker) dat je op het rustige motorforum.nl bent. Breng jou ervaring mee. Nieuwe remschoenen kunnen net even anders zijn waardoor ze geen wrijving hebben op het materiaal of ze nemen vettigheid mee, wat de originele net naast hun deponeerden. Ontvet de remvoering eerst goed met ammonia of remmen reiniger, een bijzonder vluchtige en brandbare vloeistof uit een spuitbus. Is dat allemaal in orde dan wordt het wel gedaan om de remvoering wat ruw te schuren met fijn nat schuurpapier en vooral ook de remschoenen met een grove korrel. Wat afkanten met een vijl kan ook wel, wanneer je ziet dat vooral een eerste randje de voering stevig raakt. Dat werd bij mijn trommelrem vroeger in ieder geval wel gedaan maar het eerst stevig in moeten remmen is dan ook een bekend gegeven. Anders heeft een speciaalzaak het wiel er zo af en die weten dan wat er versleten aan is. Fijne ritjes

 
Geplaatst : 14 september 2020 03:45
Deel: