Honda CBR600F4i 200...
 
Meldingen
Alles wissen

Honda CBR600F4i 2002 start niet meer

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
5 Bekeken
(@albert23)
Berichten: 1
New Member
Topic starter
 

Goedenavond leden,

Mijn Honda cbr600f4i van 2002 start niet meer de motor staat iets meer dan twee jaar stil. Het display doet het ook niet meer na het volgende gedaan te hebben:

-nieuwe accu geplaatst 

-alle injectoren ultrasone gereinigd en teruggeplaatst

-oude benzine eruit en nieuwe benzine getankt

-oli en oli filter gewisseld 

-zekeringen gecheckt 

Is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad of iemand die weet wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Ik hoor graag van u als u iets weet. 

 

Dit onderwerp werd gewijzigd 10 maanden geleden door Albert23
 
Geplaatst : 28 juni 2023 21:40
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Hee! Op inzicht, niet uit ervaring: Een nieuwe accu heeft meer spanning en 12,8 Volt nemen we aan. Eerst geen start actie en uiteindelijk geen display meer. Altijd even kijken onder de bout waarmee de dikke aarde kabel op de motor zit. Er kan makkelijk roest onder zitten. Anders misschien geen contact waar de aarde kabels verzameld worden. Bij mijn Honda zit er daar een metalen staafje in een blok en dat kan los raken maar de kabel die terug voert ook. Wat veel voorkomt dat is een kabelschoentje dat een dun kabeltje is gaan afknellen, waar het een stekkerblok in gaat. Het het hangt er dan min of meer los in. Misschien in dit geval een functie voor de boordcomputer of de instrumenten en dan natuurlijk niet meer starten. Aarding mag trouwens altijd met een extra kabel aangesloten worden op metaal of terug richting accu.

Bedien de On/Off schakelaar een paar keer en probeer het knopje even te laten trillen terwijl je er op drukt.

Ik zou geld zetten op het contactslot. Vaak verandert er dan iets wanneer je met de sleutel anders doet dan normaal. Contactspray mag altijd. Hier eveneens aan alle kabeltjes voelen, daar waar die vanaf het contactslot stekkers in gaan en uit komen.

Heeft de motor op de grond gelegen of is deze plat liggend vervoerd, ga dan nog even na hoe de reset procedure werkt. Misschien moet dat ook wanneer deze stroomloos is geweest. Bij mij is het denk ik het contact uit en weer aan zetten, met de zijstander uit. Mocht je weer spanning krijgen op de instrumenten, dan geeft het Fi lampje mogelijk een foutcode als de computer het starten verhinderen wil. Ik denk dat de monteur deze dingen als eerste doet. Laat het ons weten wanneer je jou voordeel er mee hebt kunnen doen.

 

 
Geplaatst : 30 juni 2023 23:34
Deel: