Je zou met perslucht kunnen proberen, de kleine zuiger en cilinder schoonmaken en terug op z'n plek steken. Dan de kleine zuiger blokkeren zodat hij er niet meer uit kan, daarna met perslucht de grote eruit persen.
Is er ook nog een mogelijkheid zonder perslucht?
tja, met remvloeistof eruit pompen, maar dat is zo'n rotzooi als de zuiger eruit komt. Die remolie vreet alles op, dus goed schoonmaken!
Remzuigers zien er nogal gecorrodeerd uit,is het metaal of kunststof trouwens?
Als het metaal is horen ze een chroomlaag te hebben, is deze er af dan zul je toch nieuwe zuigers en/of een andere remklauw moeten monteren.
Vastzittende zuiger er uit pompen met remvloeistof, dus systeem goed op druk brengen, blokje hout er tussen of zo, boel goed afdekken, remvloeistof is agressief spul en vreet sowieso de lak op.
Anders inspuiten met kruipolie, WD40,IMAL of een soortgelijk product, nacht laten weken, remsysteem op druk zetten, remhandel of pedaal vastzetten met een tiewrap en een nacht onder druk laten staan, zoiets dus.
Wil dit allemaal niet: andere klauw, het houdt een keer ergens op en dan kan het spul bij oud ijzer.
Het is metaal
Ik heb al gekeken naar een andere remklauw, maar het probleem is dat ik ook de slang niet loskrijg, draai de bout gewoon kapot. Ben ook al met wd40 aan de gang. Ook dat wil niet helpen.
Ik heb me remsysteem weer gevuld en wil druk opbouwen, maar dat wil niet lukken. Er lekt niets en het is ook ontlucht.
Ik krijg maar geen druk. Wat kan dat zijn?
Het is gelukt met de remdruk.
Nu vraag ik me af hoe het komt dat ik de zuiger niet ver genoeg terug geduwd krijg. Ik had hem een stukje erin en verder gaat ie niet. Toen met die druk er weer uit geduwd, toen kwam ie er wel heel snel uit. Ik zie verder niks vreemds, het is schoon en geen beschadigingen. Voor mijn gevoel lijkt het dat ie uitgezet is en taps toe loopt, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk
Iemand een idee?
nee, geen idee... Maar meten is weten 😎
Het is gelukt hij doet het weer.
Alleen heb ik het idee dat ik nu me pedaal verder moet indrukken als voorheen
Als de klauw weer goed in elkaar zit zou dat wel kunnen kloppen, als je goed ontlucht hebt.
Maar jij kunt weer een poosje verder wat de achterrem betreft! Veel plezier met de ZZR!
Ik ben er intussen wel aan gewent geraakt
Dank voor alle hulp!