Probleem met mijn r...
 
Notifications
Clear all

Probleem met mijn r6 van 1999  

  RSS
(@r61999)
Nieuw lid

Hey mensen ik weet niet of dit probleem bekend is bij jullie (r6 rijders) maar als beginnende bestuurder weet ik er al zo weinig van en dan overkomt mij het volgende.

Ik ben sinds mei in het bezit van een r6 van '99.

Op zich een heerlijke en felle motor wat goed te handlen is.. alleen heb ik last van:

- Elke ochtend bij het starten valt hij uit.. het moet zeker minimaal 3 keer gebeuren voordat hij aan blijft.. en dan mag je geen gas geven want dan valt hij uit.

- Zodra hij goed warm wordt.. rond de 90 graden.. loopt hij niet meer stationair.. Ik heb hem zelfs iets hoger gezet op toeren om niet uit te vallen.. dus hij maakt standaard rond de 2000 toeren in zn vrij. En als hij dan warm wordt wordt dat wisselvallig tot soms 4000 toeren als ik er niet aan ga zitten! (even gas geven en hij herstelt zich als het ware.. maar toch blijft hij niet stationair lopen)

- Ik heb zelfs een paar keer meegemaakt dat hij uitviel.. en niet aan wou.. en na een paar keer starten hij het dan weer deed..

- De druppel was gisteren toen ik lekker aan het rijden was en hij opeens begon te sputteren bij flink gas geven.. alsof er geen tank in zat.. zo'n soort gevoel kreeg ik.. hij haperde.. Dus nu durf ik er niet meer mee te rijden gezien er wellicht wat erger kan gebeuren..

Het is gewoon super irritant..

Voor jullie info: de caburateurs zijn in april schoongemaakt..

nu kun je veel dingen doen.. zoals synchroniseren, compressie meten, sensoren veranderen, ontluchten etc etc.. maar ik ben bang dat wanneer ik hem breng naar een garage zij hier misbruik van gaan maken.. en hoge kosten in rekening gaan brengen.. dus daarom vraag ik jullie om raad.

Help me!!

Citaat
Geplaatst : 4 september 2012 09:56
(@oemoemenoe)
Nobel lid

kijk of de luchtfilter verstopt zit of oud is.

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 september 2012 12:34
(@rudyhadee)
Nobel lid

Is het probleem ontstaan nadat de carburateurs schoongemaakt zijn of had die er voorheen ook last van. Als ik het zo lees kan het gewoon valse lucht zijn
( aansluiting tussen carburateur en cilinderkop).
Kun je controleren door bij draaiende motor remreiniger op de aansluitpunten te spuiten, gaat het toerental dan wisselen, is er sprake van valse lucht. Kan ook zijn dat de carburateurs wellicht verkeerd afgesteld zijn. Niet synchroon of de mengregelschroeven staan niet goed afgesteld.

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 september 2012 12:39
(@vicking)
Prominent lid

Nou wij hadden ongeveer het zelfde probleem bij een FZR 1000, carburatie gereinigd bij de dealer en een beurt enz enz. kort daarna slecht lopen en starten waardeloos. dealer geeft niet thuis, wil wel kijken , maar kost geld.
Na zelf de carburators te hebben gereinigd op de ouderwetse manier (weken en blazen, probleem verholpen. Carbs waren niet schoon dus!!

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 september 2012 17:50
(@next7841)
Aktief lid

Bedankt voor de nuttige informatie! Ik hielp uw advies!
upser.com

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 januari 2017 18:56
(@frenkvoll)
Nieuw lid

Ik heb nu hetzelfde probleem, wat bleek de oplossing?

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 mei 2020 20:50
(@motorijder)
Vertrouwd lid

kan er water in de tank zjin gekomen of in carburateurs?

ik had ook dat sputteren en vervolgens stilstaan. Wat bleek rubber ring van tankdop verrot en dus kwam er water in de tank (na fikse regenbui) en dus ook in carburateurs, carburateurs afgetapt, en benzine laten stromen en toen deed ie het weer en ook effe ringetje vervangen

De vorige eigenaar van mijn motor reed er te weining mee. En bleek ik ook last te hebben van oude benzine, een keertje tank leeg maken en verse benzine is misschien ook geen overbodige luxe

kijk ook eens luchtslangetjes na vooral onder klemmetjes

SUCCES!!!

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 mei 2020 20:34
Share:
Menu