GRATIS leden-administratie voor uw club? Evenementen beheer. E-tickets verkopen. Meld u vandaag nog aan.

Koude start VTR1000...
 

Koude start VTR1000 firestorm  

  RSS
(@dr-tinus-tussengas)
Aktief lid

Goede avond allemaal,

Ik ben bezig met de koop van een VTR 1000 firestorm. Ik heb een super mooi exemplaar gevonden met weinig kilometers. Onlangs heb ik de motor bezichtigd en de eigenaar heeft de motor gestart. Wat me opviel was dat de motor slecht reageerde op het gas kort na de koude start. De choke stond wel uit en hij draaide goed stationair, maar tijdens het licht aandraaien van het gas hoorde ik telkens een soort plop. Alsof de verbranding niet helemaal goed was. Na de plop kwam hij wel hoger op toeren. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb jarenlang een VFR gereden maar daar heb ik dit nooit bij gemerkt. Is dit een 2 cilinder eigenschap of iets anders?
Ik heb nog geen proefrit kunnen maken (mede door alle regen 😯 ) dus meer kan ik motorisch nog niet checken.

Mocht iemand hier iets meer over weten dan hoor ik het graag.

Gr. Vince

Citaat
Geplaatst : 23 december 2012 23:55
(@vicking)
Prominent lid

Als de (dikke) twin koud is en zonder choke, dan loopt hij echt niet lekker rond hoor, zelfs als hij warm is kan de Firestorm wel eens een plop/knal/tip in het luchtfilter geven. Kan allemaal geen kwaad en is het karakter van de VTR. Ander karakter van de Firestorm is het belachelijke brandstofverbruik, reken maar op 1 op 10 ongeveer.....let ook op de nokkenaskettingspanners, er is een serie die slecht zijn en die moet je echt vervangen voor betere, ook de spanningsregelaar is slecht, deze zijn vaak al vervangen, maar wel een punt om op te letten. Heb er zelf een anderhalf jaar eentje in bezit gehad zonder problemen. Ben toch meer van de 4-cilinder, maar mis toch wel de verslavende brom en koppel van de twin...

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 december 2012 09:43
Share: