Koude start VTR1000...
 
Meldingen
Alles wissen

Koude start VTR1000 firestorm

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
227 Bekeken
(@dr-tinus-tussengas)
Berichten: 5
Active Member
Topic starter
 

Goede avond allemaal,

Ik ben bezig met de koop van een VTR 1000 firestorm. Ik heb een super mooi exemplaar gevonden met weinig kilometers. Onlangs heb ik de motor bezichtigd en de eigenaar heeft de motor gestart. Wat me opviel was dat de motor slecht reageerde op het gas kort na de koude start. De choke stond wel uit en hij draaide goed stationair, maar tijdens het licht aandraaien van het gas hoorde ik telkens een soort plop. Alsof de verbranding niet helemaal goed was. Na de plop kwam hij wel hoger op toeren. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb jarenlang een VFR gereden maar daar heb ik dit nooit bij gemerkt. Is dit een 2 cilinder eigenschap of iets anders?
Ik heb nog geen proefrit kunnen maken (mede door alle regen Shock ) dus meer kan ik motorisch nog niet checken.

Mocht iemand hier iets meer over weten dan hoor ik het graag.

Gr. Vince

 
Geplaatst : 24 december 2012 00:55
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Als de (dikke) twin koud is en zonder choke, dan loopt hij echt niet lekker rond hoor, zelfs als hij warm is kan de Firestorm wel eens een plop/knal/tip in het luchtfilter geven. Kan allemaal geen kwaad en is het karakter van de VTR. Ander karakter van de Firestorm is het belachelijke brandstofverbruik, reken maar op 1 op 10 ongeveer.....let ook op de nokkenaskettingspanners, er is een serie die slecht zijn en die moet je echt vervangen voor betere, ook de spanningsregelaar is slecht, deze zijn vaak al vervangen, maar wel een punt om op te letten. Heb er zelf een anderhalf jaar eentje in bezit gehad zonder problemen. Ben toch meer van de 4-cilinder, maar mis toch wel de verslavende brom en koppel van de twin...

 
Geplaatst : 24 december 2012 10:43
(@bmwandre)
Berichten: 2
New Member
 

Dat 1 op 10 rijden komt veel voor, maar is absoluut niet nodig. Op de testbank zetten en laten draaien met meting van de lucht/benzine verhouding. Met de juiste sproeiers en naaldstanden ga je tussen de 1 op 15 en de 1op 18 rijden.

Heb er 4 jaar met veel plezier op gereden.

Dit bericht is gewijzigd 3 jaar geleden door BMWAndre
 
Geplaatst : 16 augustus 2021 19:08
Deel: