Kawasaki GPZ 400R
 
Meldingen
Alles wissen

Kawasaki GPZ 400R

Pagina 1 / 2
(@marcog)
Achtenswaardig lid

Vanwege een kapotte Suzuki een tijdje terug even snel een goedkoop motortje gekocht, zodat ik gewoon naar werk kan.
Het is uiteindelijk een Kawasaki GPZ 400R uit 1985 geworden, geรฏmporteerd uit Japan, inclusief alle japanse tekens ๐Ÿ˜†

Om een zwart gespoten windscherm en wat aanlopende remklauwen bij langdurig stil staan na een kwalitatief goede motor/aankoop.
We wilden dit weekend de remklauwen nalopen, maar omdat de kilometerkabel ineens vaag deed kreeg dat voorrang.
Gezien bij dit soort kuipmotors eerst de halve motor gesloopt moet worden om bij zoiets simpels te komen zag ik gelijk kans om het windscherm doorzichtig te maken.

Alles los geschroefd en al:

De zijpanalen lichtjes opgeschuurd en opnieuw zwart gespoten.
Windscherm bijna helemaal geschuurd, maar omdat hij bij bijna alle gaatjes gebroken/gescheurd was, en ook op een paar andere plekken flinke krassen en scheuren zaten maar besloten dat doorzichtig ook geen optie was.
Dus windscherm maar weer gespoten (geen zwart) en een nieuwe besteld, hopelijk past die xD

Al met al was het weekend toen al weer aardig om, maar het verschil is er wel:

En van voren:

Duidelijk een ander gezicht, en het ziet er nu een stuk netter en minder oud uit.
Nu alleen de remklauwen nog en alles er binnenkort nog eens afhalen, gezien de kilometerkabel kapot is xD
Was die al duidelijk eerder gezien die een stukje verlengd is met een fietsventielringetje....

Citeren
Topic starter Geplaatst : 8 juli 2012 18:22
(@marcog)
Achtenswaardig lid

Na werk door gesjeesd naar de garage, nieuwe kilometerkabel opgehaald.
Deze meteen eronder gegooid, wat nog niet zo handig is met zo kuip motor.....
Zijkapjes eraf, kilometertellerbehuizing los, windscherm eraf....

En uiteraard verdwijnt er (weer) een schroef in 1 van de kappen, nadat die gevallen is.
Denk niet dat ik ooit nog een kuipje koop

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 10 juli 2012 18:59
(@ninjawil)
Prominent lid

jij bent goed bezig zeg ๐Ÿ˜Ž
De Gpz400R ken ik nog van vroeger. Leuke motoren zijn dat. Ergens in de jaren negentig werden die 400cc machientjes tweedehands met dozijnen naar Nederland gebracht vanuit Japan.
Dat was de tijd dat motoren niet aan te slepen waren in Nederland.
De 400 loopt lekker rauw en als je hem op toeren jaagt dan begint die pas echt te leven.
Rijdt rustig boven de 200 km/h terwijl de snelheidsmeter niet verder gaat dan 180.
Gaat er bij het overschrijden van 80 km/h een rood lampje branden?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 12 juli 2012 09:46
(@marcog)
Achtenswaardig lid

@Ninjawil wrote:

Gaat er bij het overschrijden van 80 km/h een rood lampje branden?

Ja, had de vorige eigenaar al uitgelegd, maar was ik ook al tegen gekomen op internet.
Allemaal japanse tekentjes eronder ๐Ÿ˜†

Heb inderdaad al gauw gemerkt dat bij deze het toerental een stuk hoger moet liggen dan bij die Suzuki wil die een beetje lekker rijden.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 12 juli 2012 17:56
(@rudyhadee)
Nobel lid

Weet je wat die Japanse tekens betekenen dan:

Heb het even voor je opgezocht:

ใ‚Œใฏๅฑ้™บใงใ™ๆฏŽๆ™‚80ใ‚ญใƒญใ€ใ‚ˆใ‚Š้€Ÿใ้‹่ปขใ—ใชใ„ใ€ๆˆ‘ใ€…ใŒๆง‹็ฏ‰ใ•ใ‚ŒใŸ่ตค่‰ฒใฎไฟกๅทๅ…‰ใ‚’้–‹็™บใ—ใŸใ€80ใฏ็ขบใ‹ใซ็พŽใ—ใ„ใงใ™

Aldus de fabrikant van de motorfiets.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 12 juli 2012 19:01
(@marcog)
Achtenswaardig lid

Vandaag even langs de garage, het tweewielertje heeft wat last van de regen, dus ga ik de bougies maar eens vervangen en de bougiekabels nalopen.
Begint bijna een hobby te worden xD

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 19 juli 2012 10:28
(@marcog)
Achtenswaardig lid

4 bougies vervangen van de motor en je dag is gelijk voorbij, heel de tank mocht eraf :O
Wel blij dat het gelukt is, hopelijk merk ik nu verschil tijdens de regen (slaat die niet meer af)

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 19 juli 2012 16:09
(@rudyhadee)
Nobel lid

Hele dag werk?
Blij dat ik normaal gesproken op een BMW Boxer rijdt, als je daar de bougie's van moet vervangen is een tik aan het oor, tik tegen het linkeroor, tik tegen het rechteroor en voila! zie je hoe snel dit kan, heb er net 2 nieuwe in gedraaid, 2x een tik en klaar. tik,tik.
En wat die regen betreft: heb je mooi pech want het wordt mooi weer, je kun natuurlijk een gieter monteren en deze het water op het blok laten sproeien, rijdt je alsnog in het natte en weet je gelijk of de bougies's de oorzaak waren.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19 juli 2012 16:19
(@rudyhadee)
Nobel lid

En ik zal de Japanse tekst nog even voor je gaan vertalen:

Zal hebben een rood signaal licht 80 kilometer per uur is gevaarlijk, niet harder rijden, we zijn gebouwd, 80 is inderdaad mooi

(rare vertaling trouwens).

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19 juli 2012 16:21
(@marcog)
Achtenswaardig lid

Ligt er aan wat je onder de hele dag verstaat ๐Ÿ˜‰
Heb wel een beetje uitgeslapen xD
Maar bij de Suzuki is het een stuk makkelijker ๐Ÿ˜‰

Tank eraf en alles bloot;

In de garage;

Geen super foto's, mobiel gemaakt

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 19 juli 2012 16:30
(@marcog)
Achtenswaardig lid

Nou .....

Gisteren weer eens langs de A16 gestaan, wachtend op zo geel wagentje....
Na 3 1/2 uur gezeik, eindelijk thuis.
Monteur van de ANWB dacht aan een verzopen carburateur.

Vanochtend de motor naar de werkplaats gebracht, zijpanelen eraf, zadel eraf, tank eraf...
Toen alles losgemaakt, accu eruit + accu/filterbak eruit gehaald, zodat de carburateurs los kwamen.
Die apart gelegd en leeg laten lopen om deze vervolgens grondig schoon te maken.
Daarna bijna heel de carburateur uit elkaar gehaald en toen moest ik naar huis.

Eten en rijlessen voor de auto.
Motor hopelijk ergens deze week afmaken en in elkaar zetten, foto's van vandaag volgen nog.

Tijdelijke weer beperkt tot het OV ๐Ÿ™

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 21 juli 2012 21:39
(@kawasjakie)
Nobel lid

lekkende vlotternaalden zeker..?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 22 juli 2012 12:04
(@rudyhadee)
Nobel lid

ANWB & diagnose, praat me er niet van.
We hadden laatst op het werk een Volvo die het niet meer deed, diagnose van het gele mannetje was een defecte brandstofpomp, na diagnose van de monteur bleek er simpelweg een zekering kapot te zijn, da's alles.
Carburateur verzopen? Wat moet ik me daar nu weer bij voorstellen dan, constant lek, brandstof die door blijft stromen, vlotternaald die niet afdicht als die af moet dichten, zeg het maar.
Als de motor verzopen is kan ik me nog wat bij voorstellen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 22 juli 2012 12:43
(@marcog)
Achtenswaardig lid

Hij lekte een beetje brandstof de eerste keer.
Hij stonk onwijs tijdens het lopen.
Hij liep ongelijk en maakte herrie
De uitlaat "schoot"
En op de snelweg schokte hij af en toe (als hij even uit-aan sprong)

Afgelopen week heel de carburateur eruit gehaald, deze helemaal uit elkaar gehaald.
Alles schoongemaakt en gepoetst.
Daarna alles nog eens door geblazen.
En toen die gigantische puzzel weer in elkaar gezet.
Carburateur weer in de motor gezet en alles weer opgebouwd.

En jawel, hij startte gisteren zo goed als in 1 keer.
Loopt nu toch wel iets lekkerder, alleen moet er nog even gekeken worden naar de gashandel, die lijkt wat losse ruimte te hebben in het begin.

En vandaag het nieuwe doorzichtige windscherm gemonteerd.
Al het plastic werk achter het windscherm opnieuw gespoten, zag er niet meer uit.
En ook de spiegels even gespoten.

Nu weer even genoeg gedaan, binnenkort alleen nog eens kijken naar de voorremmen, die lopen iets aan.
En ik moet ooit eens een knipperlicht vervangen xD

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 29 juli 2012 20:20
(@marcog)
Achtenswaardig lid

en dat heeft ook niet geholpen, vandaag weer pech.
Misschien dan de bobine's?
Zie; viewtopic.php?f=6&t=152639

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 30 juli 2012 21:15
Pagina 1 / 2
Deel:
Menu