ik heb (na discusie op ander forum) gehoord dat de Jappen hun compressie verhouding berekenen door te meten vanaf dat de inlaatpoorten dicht zijn. Dan gaat er dus een heel stuk van de slag af en zodoende komen ze aan een lagere compressieverhouding dan de Europeanen. Die gebruiken in hun berekening gewoon de gehele slag(net als bij 4-takt, wat dus eigenlijk niet klopt)
De compressie-eiddruk kan zodoende bij een Jap en een Europeaan gelijk zijn terwijl de opgegeven compressie verhouding verschilt.
@Oemoemenoe: 2-takt kan heel goed hoge compressie einddruk + hoog toerental aan.
dat hoge toerental konden ze bereiken omdat ze geen last konden hebben van zwevende kleppen...
Maar discussie loopt nog, wellicht zijn er nog met verhelderende inzichten.
ik denk ook wel dat 2takters hoge compressie aankunnen....
maar voor hoelang?
als het geen GP machine is maar een gewone prductiefiets zit niemand te wachten op
elke 5draaiuren een revisie.
4takt blokken zijn toch altijd wel een stuk zwaarder en sterker qua materiaal.
door de 'gebrekkige' smering is een 2-takt niet zo'n lang leven beschoren als een 4-takt.
In de racerij vond ik ze toch wel geweldig klinken...
hmm dat is persoonlijk Kawasjakie .
ik hou meer van V-twins of een open boxersound
Ja, dat is ieders eigen smaak...
Tweetaktgeluid
[youtube:y9lvmjzp]
[youtube:y9lvmjzp]
[youtube:y9lvmjzp]
Krijg weer zin in een RD-tje.
race in het klein :)[attachment=0:2fflgldg]rc bike 001.JPG[/attachment:2fflgldg]
gewoon leuk om mee door de straat te ragen..[attachment=0:22vx83j5]bmw en gieter 011.JPG[/attachment:22vx83j5]
of op het werk mee om te klooien 😀
waar dat blok nu zit :o[attachment=0:108k2nx8]steps 2011 001.JPG[/attachment:108k2nx8]
moeten zelf die halve pk leveren :)[attachment=0:8j7scmdm]steps 2011 002.JPG[/attachment:8j7scmdm]
toch 2 wielen he...en eigenlijk erg leuk en handig op de camper..[attachment=0:2v19qslv]steps 2011 003.JPG[/attachment:2v19qslv]