Eerste motor honda ...
 
Meldingen
Alles wissen

Eerste motor honda cb600f of yamaha xj6

11 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
263 Bekeken
 Lau
(@lau)
Berichten: 32
Eminent Member
Topic starter
 

hallo allemaal

ik heb ondertussen al bijna 3 jaar mijn motorrijbewijs 

nu verhuis ik begin september naar een huis met een tuin 

dus kan ik eindelijk een motorkwijt 

alleen ik twijfel , ik heb op een yamaha xj6 gereden heerlijke motor , altijd power

alleen de honda cb600f hornet nieuwer model 2014-2015 vind ik ook erg mooi

is dit ook een goede motor om op te beginnen?

beetje hetzelfde als de yamaha ?

 
Geplaatst : 14 juni 2017 18:19
(@roadrash)
Berichten: 165
Estimable Member Admin
 

tja, ze vallen beide een beetje in hetzelfde segment.

Zowel Honda als Yamaha zijn betrouwbare motoren.
Als je erop mag rijden, qua rijbewijs, dan moet je doen wat je zelf graag wilt.
Take your pick...

 
Geplaatst : 14 juni 2017 23:16
 Lau
(@lau)
Berichten: 32
Eminent Member
Topic starter
 

Ja ik heb A rijbewijs , ik heb gelest op xj6,  ik vind qua uiterlijk de honda net een iets mooiere afwerking hebben ,  en de yamaha heeft dan weer een heerlijk motorgeluid, lastig , denk dat ik gewoon even moet gaan proefrijden

 
Geplaatst : 15 juni 2017 01:49
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Hallo, welkom op het forum. De tuin is nou niet echt al een heel goede plek. Ik wil in elk geval geen motor van mij meer buiten hebben staan.

Waarschijnlijk loop je tegen beperkingen aan wanneer je tweedehands een motorfiets zoekt. Problemen met het aanbod en beschrijvingen die niet kloppen. Voor een ruime keuze en minder werk ga je naar een aantal grotere tweedehands motordealers. Hier kan je meteen zien wat ze voor jou hebben en meerdere motorfietsen voelen. Volgens mij is de keuze die je nog hebt daarvoor ruim genoeg, dus waarom in heel Nederland alle minder betrouwbare personen gaan bezoeken. Kijk eerst wat de handel heeft en doe ideeën op voor de motorfiets die je kunt kopen wanneer je ja zegt. Zithouding en bagage mogelijkheid bijvoorbeeld maar uiteindelijk ook voor de looks.

Motordealers hebben veel motorfietsen uit Duitsland, waarvan de tellerstand dan zal zijn teruggedraaid. Ze worden ook voorzien van een glimmend laagje. Meestal kan je garantie bijkopen of je krijgt een dag terugbreng garantie wanneer er wat mee is en proefrijden of de motor gedemonstreerd krijgen is meestal geen probleem. Bedenk dat je de bochten nog niet kan aansnijden op een voor jou vreemde motorfiets. Univé is een verzekeringsmaatschappij waar je on-line kan aanmelden. kijk daarom eens op hun site welke mogelijkheden jou voorkeur hebben.

Oriënteer je dan specifiek op wat voor model je krijgen kan, door op Internet informatie te zoeken en met YouTube wat video's te gaan zien. Een meer ervaren iemand zou kunnen helpen en misschien kan je dan via een merkenforum assistentie krijgen van iemand die adviseert en kan gaan kijken. Die ziet misschien dingen die jou niet opvallen en kan het rijden vergelijken. Een motor kan zijn weggedaan omdat die niet zo lekker meer rijdt. Dat lijkt mij het grootste probleem. Groet. Alfred

 
Geplaatst : 15 juni 2017 16:29
 Lau
(@lau)
Berichten: 32
Eminent Member
Topic starter
 

Zo alfred

 

wat een informatie top

 

ik was inderdaad van plan om de motorfiets bij een motorzaak te kopen

ik kijk iedere dag revieuws op youtube over verschillende motorfietsen

de motor komt in de berging te staan , niet in de tuin 

ik vind de yamaha fz8 ook prachtig , alleen dit is een 800 cc misschien net iets teveel?

er gaat iemand met me mee die er verstand van heeft 

 

 

 
Geplaatst : 16 juni 2017 11:59
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Het lijkt mij een topmodel en met tien kilo weinig zwaarder dan de XJ6 maar denk je er nog aan dat het een beginnersmotor is. Het kan economischer zijn om eenvoudig te beginnen wanneer je nog niet weet waarvoor je het gaat gebruiken en waar de handrem zit. Praktische dingen zullen later ook beter geregeld zijn. Misschien krijg je wel slecht verkeersinzicht of vraag je te veel van je rug. Dat heb ik wel vaak al gehoord. Eerst leuk en daarna mooi.

 
Geplaatst : 16 juni 2017 19:45
 Lau
(@lau)
Berichten: 32
Eminent Member
Topic starter
 

De motor word niet gebruikt voor woonwerk verkeer , maar puur voor plezier , afentoe een stukkie rijden op mooie zomerse dagen , winter ga ik niet rijden ,  maar misschien kan ik beter beginnen op 600 en daarna 800

 
Geplaatst : 16 juni 2017 23:10
 Lau
(@lau)
Berichten: 32
Eminent Member
Topic starter
 

Bedoel je xj6 beginners motor of fz8?

 
Geplaatst : 16 juni 2017 23:12
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Zo een motorfiets had je tot een paar jaar geleden nog niet en is echt overgekwalificeerd om af en toe op te rijden en aan motorrijden gewend te raken. Budget speelt natuurlijk een rol. Neem de tijd en maak hem vooral vaak goed weer schoon.

https://www.google.nl/search?q=%22yamaha+fz8%22&lr=&hl=nl&as_qdr=all&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwir2ILNx8PUAhVILlAKHdWEBZYQsAQILQ&biw=864&bih=433

Let wel: het vermogen is terug gebracht naar 106 PK en de FZ6 heeft er al 100. Dat zijn flink sportieve motorfietsen. Hier is een test: http://www.stadsmotor.nl/index.php/motorscooters-per-merk/yamaha/177-test-yamaha-fz8-abs

 
Geplaatst : 17 juni 2017 02:14
 Lau
(@lau)
Berichten: 32
Eminent Member
Topic starter
 

Bedankt boodschapper 🙂

 
Geplaatst : 17 juni 2017 13:33
(@ouwemeuker)
Berichten: 41
Eminent Member
 
Geplaatst door: Lau

De motor word niet gebruikt voor woonwerk verkeer , maar puur voor plezier , afentoe een stukkie rijden op mooie zomerse dagen , winter ga ik niet rijden ,  maar misschien kan ik beter beginnen op 600 en daarna 800

je geeft zelf al antwoord op je vraag 😉 inderdaad eerst beginnen op een 600. rap zat en kost (meestal) ook iets minder. succes en doe vooral in het begin voorzichtig, want ervaring doe je niet op in 1 dag gas geven en sturen

 
Geplaatst : 11 september 2017 15:58
Deel: