wie heeft een tip om de oliefilter te vervangen van een suzuki gsx 750 f uit 1998 zonder de hele uitlaat te verwijderen
Vraag het aan de uitlaat zelf, want dat zal wel geen originele zijn. Een standaard oliefilter heeft een achtkantige kop en daar past een metalen deksel op waar een bout aan zit. Deze deksels moet je op tijd besteld hebben en ze worden vaak geleverd samen bij met meerdere oliefilters. Een wrench cap heet het. Je moet de cap er af nemen zodra het filter los is en in de het in een gunstige stand staat. Je ziet het op deze motorfiets in deze video als het goed is:
Als je meerdere keren olie verversen met één oliefilter wil gaan doen omdat er toch iets gedemonteerd moet worden, dan kan je overwegen om ook een magnetische carterplug te nemen.
Bedankt maar op het filmpje zit de oliefilter anders dan op een f hii zit aan de voorkant van het blok
Aan de voorkant links is het dan. Er zijn verschillende video's. Ik mis de Katana van 750cc en dit modeljaar maar denk dat je vanaf de rechterkant met de hand achter de uitlaatbochten langs moet gaan omdat de dikke slangen van de radiator er aan de linker kant naast zitten. Er drupt niet veel olie uit, je wilt de uitlaat bochten ertegen beschermen met een goot van plastic. Als je nog geen boek ervan hebt, zoek dan op forums naar een link voor een scan van de werkplaatshandleiding of in Engels: Service manual. Hier op YouTube doen ze het in ieder geval zoals gebruikelijk en in de tweede video is een Katana 650 te zien, dus vanaf rechts achter de bochten langs. Daar zit het inderdaad verstopt en ik hoop maar dat dit jou aanvankelijke bezwaar was.