Art 4 slot voor Hon...
 
Meldingen
Alles wissen

Art 4 slot voor Honda cbf600's abs

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
15 Bekeken
(@daisy92)
Berichten: 2
New Member
Topic starter
 

Hallo,Β 

Heb onlangs een Honda cbf 600 s met abs gekocht maar nu blijkt het heel moeilijk om een art4 slot, liefst met alarm te vinden. Heeft iemand tips? Heb verschillende schijfrem sloten geprobeerd maar de gaten passen niet of de beugels zijn te kort.Β 

Gr DaisyΒ 

 
Geplaatst : 27 februari 2021 09:39
Onderwerp trefwoorden
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Hallo Daisy, Bij een goedgekeurd slot moet deze in de lijst van Stichting ART staan op het moment van aanschaf (en de bon en reservesleutels bewaren). De keuze is door deze lijst beperkt. https://www.stichtingart.nl/

Volgens mij is onderstaande een schijfremslot met een heel lange beugel. Bewaar altijd iets in het tasje er bij wat je om het stuur kan doen, zodat je niet zal wegrijden ermee. https://www.artsloten.nl/oxford-hangslot-art-4-mbt-4075-geelzwart-alarm.html

oxford hangslot art 4 mbt 4075 geel zwart alarm
 
Geplaatst : 27 februari 2021 15:00
(@daisy92)
Berichten: 2
New Member
Topic starter
 

Hallo,Β 

Bedankt voor de reactie. Dit slot heb ik in de winkel geprobeerd maar past helaas ook niet πŸ™

Gr DaisyΒ 

 
Geplaatst : 1 maart 2021 12:12
(@geekabit)
Berichten: 4
New Member
 

Voor mijn motor heb ik een lange Art 4 ketting gekocht, die ligt altijd om een grote boom aan de straat. Ik heb ook een normale ketting in de topkoffer. Als ik de motor voor het huis parkeer dan haal ik de korte ketting door de lange heen, en ligt de motor aan de boom vast.

Beide kettingen zijn van het merk "Protect", de goedkoopste Art 4 die ik kon vinden op fietsslot.nl

 
Geplaatst : 20 maart 2021 15:06
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Hier een afbeelding van de motor en de remschijven zijn niet zo opgehangen dat een dikke pen er recht doorheen past. Het zijn schoepen. Een kettingslot is een heel gewicht om steeds mee te nemen en de kortste kettingen die zijn goedgekeurd worden helaas niet gemaakt. Ze zijn te koop vanaf 1.20 meter. Ik vroeg aan mijn verzekering of ik de ketting dan mocht inkorten. Nee dat mocht niet. Toen vroeg ik hoe een motorfiets aan het slot moet worden bevestigd en daar zijn geen regels voor. Als de motor maar niet meer kan rollen. Het ART goedgekeurde slot kan dan evengoed gewoon aan een spaak en jij hebt dan al een slot met een alarm maar belangrijk is, dat de verzekeringsmaatschappij goedkeuring verleent voor de manier waarop jij het slot gebruikt. Ik stel dus dat een schijfremslot niet altijd rond een schijfrem hoeft als je daarvoor toestemming hebt. Doe je een stevig voorwerp erbij aan het slot dan zal het wiel niet meer rond willen. Stuur jou verzekering een afbeelding, zij hebben zeker ervaring met deze situaties want er zijn genoeg motorfietsen waar een slot aan hebben moeilijk is.

Maarten Tromp heeft gelijk dat vastmaken aan de wereld beter is. Hij heeft hiervoor een warm plekje. Een alarm is een kinderslot. Als je ziet waar het zich bevindt dan kan je er oplosmiddel op spuiten waardoor de sirene ervan oplost. Als het alleen nog wat trilt dan wordt de motor opgetild. Vroeger heb ik alarm gehad in een brommerslot. Kinderen schopten de batterij ervan leeg en buiten liggende was de electronica snel stuk.

Knipsel Schijfremslot 2
 
Geplaatst : 20 maart 2021 18:31
Deel: