vx800 kopen of niet...
 
Meldingen
Alles wissen

vx800 kopen of niet?

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
211 Bekeken
(@snijworst)
Berichten: 9
Active Member
Topic starter
 

Hallo.

Ik ben nieuw hier en heb me aangemeld omdat ik weer de aanschaf van een motor overweeg.

Geschiedenis;
Lesmotor weet ik niet meer maar mn eerste was een CB400. Deze heb ik verkocht en vervangen door een XJ900, geen Diversion. Daar later nog een Jawa met zijspan bij gekocht om junior, toen 1 1/2 jaar jong, mee naar de oppas te kunnen vervoeren.

Na een tijdje alles verkocht wegens niet meer nodig en achterstallig onderhoud. De zijspan wilde ik als plantenbak in de tuin parkeren maar daar was mevr Snijworst 1.0 het niet mee eens.

Mevr Snijworst 2.0 is wat ruimdenkender en pushed de aanschaf van een nieuwe fiets.

Mijn oog is gevallen op een Suzuki VX800 want erg mooi, betaalbaar en cardan.

Mijn vraag is nu; de xj is een 4 cilinder, de vx een v-twin. Wat ga ik daar aan weggedrag en handelnaarheid aan verschil van merken? Waar zit bij de vx het vermogen. Ga ik er met mijn bijna 2 meter fatsoenlijk op kunnen zitten? Hoe is de zithouding? Heeft iemand nog een alternatief?

Met vriendelijke groet

 
Geplaatst : 8 december 2013 00:25
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Alsjeblieft geen VX800 als je mevr. Snijworst 2 achterop wil houden. Ga eens proefrijden op wat motoren desnoods ook op een VX. Je bent dan snel genezen....Als je toch een Yamaha wil en een beetje lekker wil rondknorren, probeer dan eens een XJ900 Diversion.

 
Geplaatst : 8 december 2013 12:42
(@snijworst)
Berichten: 9
Active Member
Topic starter
 

Hmm, je insinueert dat het achterwerk van de vx niet compatible is met het achterwerk van mevr snijworst 2.0? Ok. Dat zullen we dan sowieso een keer proefondervindelijk moeten ondervinden. Probleem is alleen dat Marktplaats op dit moment geen exemplaren in de nabijheid laat zien. Wat dat betreft zal ik geduld moeten hebben.

De Diversion vind ik op voorhand niet mooi. Maar dat is een kwestie van smaak en is evt weg te strepen tegen comfort en aanschafprijs..

Overigens ben ik niet merkgebonden al beviel de xj me wel heel erg..
Ps, net als de Jawa trouwens...

 
Geplaatst : 8 december 2013 17:34
Deel: