Hallo allemaal,
Mijn naam is Michael en ik heb sinds eind vorig jaar mijn eerste motor: een Triumph Street Triple 2008.
De laatste paar keer dat ik ging tanken viel mij op dat de dop van de tank heel moeilijk los kwam en dat ik de tank hoorde uitzetten, waarbij ook langs de dop behoorlijk wat lucht werd aangezogen. Conclusie: er zit steeds een redelijk vacuum in de tank.
Zover ik heb begrepen moet er ergens een "breather valve" zitten. Helaas kan ik hier niets over terugvinden in mijn handleiding en ik heb dan ook geen idee waar ik dit ding kan vinden. Er hangen wel 2 rubber slangen onder in de bellypan, welke volgens mij naar de tank lopen. Zou één van deze twee moeten zorgen dat er lucht de tank in kan?
Alvast bedankt voor jullie tips!
ik heb wel eens een motor gehad met de ontluchtingsslang dichtgeknikt, net onder de tank...
Zou het zoiets zijn?
Kan het kloppen dat ik voor het oplichten van de tank 2 imbus schroeven los moet halen (de handleiding is een beetje onduidelijk op dit punt)?
Helaas ontbreekt het steuntje van de tank onder het zadel (heb hem per e-mail vandaag besteld, dealer is dicht tot woensdag, maar ik heb nog garantie), dus ik kan de tank sowieso niet omhoog houden.
@mjepson wrote:
Kan het kloppen dat ik voor het oplichten van de tank 2 imbus schroeven los moet halen (de handleiding is een beetje onduidelijk op dit punt)?
helaas nog nooit aan zo'n fiets gesleuteld. Geen idee dus...