Suzuki GS450L spuit...

Meldingen
Alles wissen

Suzuki GS450L spuit benzine

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
11 Bekeken
(@moksi)
New Member
Topic starter

hallo, na winterstalling vandaag de fiets nagekeken en gestart. na 2 seconden begon er boven op het block benzine te spuiten. Mijn 450L 1989 is omgebouwd tot bobber en volgens mij zijn alle overbodige spullen weggehaald. misschien zat er boven bij het gat wel een slangetje. Maar ik heb het spuiten van de benzine nooit eerder gehad. Weet er iemand hier iets over te zeggen?

Alvast bedankt

Geplaatst : 8 april 2019 18:17
(@iemand)
Honorable Member

Dag, U heeft een gewoon benzinekraantje met twee standen en zonder vacuum beveiliging neem ik aan. Een fout in dat systeem kan je dus uitsluiten. Wat deed de choke en kan de aansluiting daarvan zijn stuk gebeten waar de kabel de carburator in gaat? Jonge marters zijn dol op rubber vanwege de vis olie geur en de complete benzineslangen zullen gecontroleerd moeten worden.

Brandstof komt niet verder dan de carburator, daarom ga ik denken dat één van de twee overloopt. De afvoerslang die onder de motorfiets hoort te hangen zal hier wel weggehaald zijn. Linke soep dat het dan op het blok lekt. In de eerste twee seconden ben ik al aan het rijden LOL. Vlotters zijn eigenlijk eenvoudige plastic drijvers en ze zitten simpel aan staaldraden en scharnieren. Niets houdt de stroom van benzine tegen wanneer die niet van hun laagste punt af komen of als ze, verouderd uitgedroogd en gebarsten, gezonken zijn. Met een naald stoppen de vlotters de benzinetoevoer dus vervuiling kan een reden zijn maar als ik hoor dat het er uit spuit... Het zal tijd zijn voor onderhoud en inspectie van het inwendige als het lek door bovenstaande niet gevonden wordt. Gasschuiven weer eens goed gangbaar maken en naalden controleren.

Blijf er aan denken dat er door damp explosiegevaar is en dat de motor vonkjes produceert. Succes

Geplaatst : 8 april 2019 21:29
(@moksi)
New Member
Topic starter

bedankt voor de reactie. choke kabel zit er eigenlijk niet op en ik heb een gewoon kraantje ja. Dus het zou ook aan een vastzittende flodder kunnen liggen? Zal ik deze nakijken! Het loopt dus niet uit de carburator maar boven op het motorblock zit een gat en daar loop het uit.

Geplaatst : 8 april 2019 21:40
(@iemand)
Honorable Member

Tja, dat is duidelijker en tegelijk mysterieuzer maar ik ken een slang die niemand kent en daarom even voorstellen: de carter ontluchting. Omdat verbrandingsgas en overdruk het carter extra en fataal zouden vervuilen gaat er een rubber slang van het carter naar een plaats met juist onderdruk, dat is vaak het luchtfilterhuis waar een apart compartiment de spetters opvangt en afvoert via, weer een slang, die onder de motor uitkomt. Een luchtfilterhuis heeft de motor niet meer? Daarvoor zijn dan misschien concessies gedaan. De nippel voor carterontluchting is ontdaan van de slang en het carter, inmiddels helemaal gevuld met benzine kan overstromen en een fontein vormen. Let daar dan eens op en anders kan je kijken naar de onderdelen fiches en het lek gat opzoeken. In deze lijst (verder naar beneden) zal jou motorfiets staan: https://www.cmsnl.com/suzuki-gs450_model13427/

Geplaatst : 9 april 2019 13:00
(@moksi)
New Member
Topic starter

Geplaatst door: Boodschapper

Tja, dat is duidelijker en tegelijk mysterieuzer maar ik ken een slang die niemand kent en daarom even voorstellen: de carter ontluchting. Omdat verbrandingsgas en overdruk het carter extra en fataal zouden vervuilen gaat er een rubber slang van het carter naar een plaats met juist onderdruk, dat is vaak het luchtfilterhuis waar een apart compartiment de spetters opvangt en afvoert via, weer een slang, die onder de motor uitkomt. Een luchtfilterhuis heeft de motor niet meer? Daarvoor zijn dan misschien concessies gedaan. De nippel voor carterontluchting is ontdaan van de slang en het carter, inmiddels helemaal gevuld met benzine kan overstromen en een fontein vormen. Let daar dan eens op en anders kan je kijken naar de onderdelen fiches en het lek gat opzoeken. In deze lijst (verder naar beneden) zal jou motorfiets staan: https://www.cmsnl.com/suzuki-gs450_model13427/

Bedankt voor de info Boodschapper. Het blijkt idd zo te zijn. De olie spuite uit de carterontluchting die geen slang meer heeft. Zowat de inhoud van de volle tank zat erin samen met de smeerolie. Ik heb intussen alles laten leeglopen. zal zo snel mogelijk de carb's en de benzinekraan (laten) checken. Lijkt mij ook wel nodig om met de carterontluchting iets te doen. Slang erop zetten! (en maar hopen dat de keringen nog in orde zijn, fiets heeft 2 maanden zo gestaan)

Geplaatst : 9 april 2019 21:03
Deel: