BMW R1200RT 2008 sc...
 
Meldingen
Alles wissen

BMW R1200RT 2008 schiet in toeren bij accelereren

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
4 Bekeken
(@house-m-d)
Berichten: 1
New Member
Topic starter
 

Zoals de titel het een beetje zegt, bij het accelereren ongeacht de versnelling waar ik in zit schiet de motor in de toeren omhoog alsof hij in neutraal gaat. De versnelling waar ik in zit veranderd echter niet, ik begrijp niet waar dit door komt.

Bij rustig accelereren heeft hij geen problemen en pakt de snelheid gewoon normaal op, geef ik echter vol gas dan schiet hij even bijvoorbeeld van 4000 rpm naar 6000 of iets meer. Iemand enig idee waar dit door komt?

 
Geplaatst : 29 maart 2019 21:36
Onderwerp trefwoorden
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Hallo en welkom op het gezelligste motorforum.

Doet de motor dat niet ook wanneer je door een kuil rijdt of over een putdeksel stuitert? De koppeling is dan versleten. Wanneer je tot die conclusie komt aan de hand van het aantal gereden kilometers bijvoorbeeld of zelfs de rijstijl en omstandigheden, oriënteer je dan eveneens op de mogelijkheden van nieuwe koppeling veren. Zelf heb ik een koppelingsring die veert. Afhankelijk van de motor die je hebt zijn er wel eens veren die wat sterker zijn dan als origineel leverbaar. Dat hangt dan van de ervaringen van anderen met de zelfde motorfiets af. Vaak moeten ook de veren vervangen worden en het zou dan meteen te bestellen moeten zijn of je hebt ze op dat moment al als reserveonderdelen.

Verder bewijs jij jezelf een dienst door dan alvast een pakking te bestellen voor het carter deksel en de betreffende pagina's in de servicehandleiding op te zoeken voor zaken als toleranties en aandraaimomenten. Verder natuurlijk een deskundige motormonteur met niet te hoog uurloon, want dat is tussen de 50 en 180 euro. Bij sommige werkplaatsen verbieden ze dat je zelf onderdeeltjes meeneemt en bij andere is dat geen probleem. Mijn monteur rekent geen extra kosten voor apparaten of vetten en maakt zelfs foto's van het inwendige. Euro 54 per uur.

Heel misschien is er iets verkeerd met de bediening van de koppeling bijvoorbeeld dat het return gaatje van de master cylinder op het stuur vervuild is en moet worden doorgestoken. Of dat de stang die de slave de koppeling laat bedienen stroef glijdt. Dat is iets wat je zelf zal moeten beoordelen en wat de werkplaats jou wel kan vertellen voor dat ze het carter openen. Succes en laat het maar weten.

 
Geplaatst : 30 maart 2019 18:36
Deel: