starten blok van ka...

Meldingen
Alles wissen

starten blok van kawa 600 gpz lukt niet

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
37 Bekeken
(@kawa600gpz)
New Member
Topic starter

Hallo,

we zijn bezig met een buggy project met een kawasaki gpz600 R blok erop. We wilde hem gister starten maar dit lukte niet, de startmotor wilde helemaal niet draaien. We hebben al vanalles geprobeerd zonder succes.
Toen zagen we dat er 1 relais ontbrak. Zou dit het startrelais kunnen zijn? Op welke webshop is deze te koop?

En nog een vraag, blokolie. Waar moet ik deze bijvullen, en is ergens ook een maatstaafje? En welke olie moet erin, 10w40? En moet de oliekoeler daarvoor aangesloten zijn?

Hopelijk kan iemand op al mn vragen antwoord geven, dan kunnen we hem hopelijk snel starten.

Complete blok: (kabelboom buiten zicht).

En de aansluiting waarvan ik vermoed dat er een relais op aangesloten moet worden:

Mvg misha

Geplaatst : 12 mei 2013 16:34
(@kawasjakie)
Noble Member

oliedop zit rechtsachter op het blok, op de eerste foto goed te zien, net naast die spuitbus.
Zonder startrelais(als die net mist) gaat ie het niet doen, maar dat kun je controleren door hem te overbruggen...
Oliekoeler zou ik zeker gebruiken, ingebouwd in een buggy zal ie niet veel rijwind tegenkomen, en bestaat de kans dat de boel wat heet wordt.
Verder dacht ik dat de GPZ een kijkglas had voor het olieniveau(stilstaand met koud blok peilen) 10W40 vind ie vast ok, 5W40 mag ook.

Beetje vreemd dat je gaat starten als je niet weet hoe het oliepeil erbij staat πŸ˜• , en een luchtfilter hoort er ook op, zonder loopt ie waardeloos!
Driepolige stekker voor het startrelais...??Zou kunnen als ie via massa schakelt Roll

Geplaatst : 12 mei 2013 19:06
(@jplover)
Estimable Member

anders Roukama in Westknollendam (Wormerveer) bellen. die heeft vaak nog wel onderdelen van deze motor liggen.

ja, startrelais is wel noodzakelijk, want anders kun je starten tot je een ons weegt. ook kan het zijn dat je startmotor vast zit. geef er eens een flinke tik met een hamer op

Geplaatst : 23 mei 2013 10:33
Deel: