Mijn CBR 600 F loopt niet goed,wie weet raad? Hij start heel goed(nieuwe accu) en dan loopt hij mooi stationair tot dan gaat alles goed,maar als ik een keer aan het gas draai slaat hij af.Ik laat hem ong.30 sec warm draaien en dan pas bedien ik de gashendel.Ik heb de carburateurs ,vlotters,al door gespoelt geen vervuiling en de bougies al schoon gemaakt en nagesteld maar dit alles helpt niet.Zit er soms iets mis met een vacuumpomp/klep? Ik weet het niet meer.Alle info of goede raad is welkom.
klinkt wel een beetje als een carburatie-probleem.
Als je heel langzaam het gas opendraait, valt ie dan ook stil?
En is dit ineens gekomen of werd het steeds erger?
Met doorspoelen reinig je niet de sproeiers in de carburateur, hier kun je een reiniger voor gebruiken. Die hebben ze bij alle motorzaken, kost iets van €10 of zo. Dat zou ik eerst eens proberen.
Hoi KawaSjakie,Het is ineens gekomen na ong.6 maanden stil staan.Als ik heel langzaam het gas openen dan valt hij stil,het is net of hij dan geen brandstof krijgt.Ik heb er wel mee kunnen rijden een stukje door de straat bij ons maar hij liep toen zo belabert dat ik hem stil heb gezet.Ik denk zelf ook dat ik het bij de carburatie moet zoeken ,en inderdaad van binnen reinigen.Maar ik wilde eens rond vragen of iemand dit probleem herkende voor ik heel die moter uitelkaar ga halen.Toen ik hem vorig jaar stil zetten was er nog niets aan de hand.
dan neem ik aan dat de brandstof oud is geworden en de boel verstopt zit.
Goedkoopste is een flesje Forté(even vragen welke je voor jou motor nodig hebt bij de motorzaak)
als het helpt ben je weer vertrokken, helpt het niet, dan wordt het carbs reinigen. Mijn dealer doet dat voor zo'n €50, dus dan weet je ongeveer een richtprijs.
Succes!!
Algemeen probleem na lang stilstaan van de motor. Schoonmaken van de carburatie is het enige wat helpt.
Daar ben ik weer,te druk op werk maar vandaag thuis dus aan motor begonnen,het is nog niet wat het moet zijn.
Carbs gereinigt(beetje groene aanslag op sproeiers)luchtfilter schoon -nieuwe brandstof + bougies schoon gemaakt en nagestelt.Maar dit alles heeft toch niet het resultaat gebracht wat ik er van dacht.Loopt wel stationair maar pakt slecht op met gas geven.Het lijkt wel of hij niet genoeg benzine krijgt,moet choke 3/4 er op laten en dan reageert hij wel iets op het gas.Ik ga eerst een paar dagen op vacantie en dan zie ik wel weer verder.Er moet hier toch uit tekomen zijn lijkt mij.
Hoe heb je de carburatie gereinigd? beetje spoelen heeft echt geen zijn. Moet weken in een carburatiereiniger en daarna alles goed doorblazen....
Misschien het benzinefilter een reinigen/vernieuwen.
moet brandstofprobleem zijn, gewoon van a tot z alles tjekke. Benzinekraann om te beginnen,, wat voor kraan is het, vacuumbediend? Oftewel daar moet dus benzine uitkomen haha...Als je de aftapplugjes van je vlotterbakken losdraait komt daar dan benzine uit,, zo ja,, carbs verstopt,,,, denk dat enige remedie is ultrasoon reinigen.
tjek gelijk ff of je choke het doet en het luchtfilter,, benzineslang geknikt kan ook nog
succes.
@bikerad1 wrote:
moet brandstofprobleem zijn, gewoon van a tot z alles tjekke. Benzinekraann om te beginnen,, wat voor kraan is het, vacuumbediend? Oftewel daar moet dus benzine uitkomen haha...Als je de aftapplugjes van je vlotterbakken losdraait komt daar dan benzine uit,, zo ja,, carbs verstopt,,,, denk dat enige remedie is ultrasoon reinigen.
tjek gelijk ff of je choke het doet en het luchtfilter,, benzineslang geknikt kan ook nog
succes.
Aftapplugjes losdaaien en als er dan benzine uitkomt zit de boel verstopt??? als er GEEN benzine uit komt zit het zaakje verstopt, of loopt jouw motor op lucht?
ach, als je een beetje verstand van motoren hebt snap je wel dat het een type foutje was toch,,, anders moet je sowieso er vanaf blijven.
en je hoef niet zo bijdehand te doen...
nounou...
maar ultrasoon als enige manier om je carbs schoon te krijgen.... Lijkt mij zo'n beetje het laatste wat je probeert om de gasfabriek weer aan de gang te krijgen!
Ik heb bij zo'n 600f2 wel eens een dichtgeknikte ontluchtingsslang van de tank gehad. Zit een beetje problematisch daar en je gaat en makkelijk de fout mee in.
Succes!
niks bijdehand aan als je 't mij vraagt
Inkoppertje voor Vick
@bikerad1 wrote:
ach, als je een beetje verstand van motoren hebt snap je wel dat het een type foutje was toch,,, anders moet je sowieso er vanaf blijven.
en je hoef niet zo bijdehand te doen...
Deze persoon heeft geen verstand van motoren, als hij dan om informatie hoer vraagd moet je wel een beetje opletten natuurlijk. Typfoutje? Blundertje denk ik eerder...
dus toch een bijdehandje!, en ook nog erg vriendelijk! Rij al 30 jaar motor en ben 10 jaar automonteur geweest, hoe ver reikt jou technische kennis dan mafkees.
en ultrasoon reinigen gaat miss . wel ver,, maar tis zo,n gesodemieter om die carbs eraf te halen en goed schoon te maken, die kanaaltjes zijn zo klein, dat ik het meteen goed zou doen. Maar ok, praat ik miss. van een motor van 20 jaar oud en ouder.. zo,n cbr volstaat miss. door goed schoonmaken en doorblazen!
ow, enne kawasjaki , zag ik jou honda gister in Barneveld? heel ding hoor,, !