Rem loopt aan na ve...

Meldingen
Alles wissen

Rem loopt aan na verwisselen hoofdremcilinder gsx-r750

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
71 Bekeken
(@dominic38)
New Member
Topic starter

Hallo allemaal,

Afgelopen week is m'n GSX-R750 uit 2008 in de garage geweest vanwege de terugroepactie van Suzuki. Hierbij is de hoofdremcilinder vervangen. In eerste instantie leek na de vervanging dat de rem beter functioneerde, maar na een week loopt de voltrek volledig aan, waardoor ik de motor alleen nog verplaatst krijg met de hulp van een vriend. Ik heb gebeld met de garage, en zij vertellen me dat dit komt doordat mijn aftermarket ASV remhendel niet optimaal past op de nieuwe cilinder... Wat mooi balen zou zijn!!

Heeft hier iemand dezelfde ervaring, of zou het aanlopen ook een andere oorzaak kunnen hebben?

Groet

Geplaatst : 11 april 2014 12:01
(@kawasjakie)
Noble Member

waarschijnlijk komt de hoofdremplunjer niet helemaal terug, en dan komt het gaatje niet vrij waardoor de oliedruk weg kan op je remzuigers.
Als je het nokje waarmee je remhandle op je hoofdremplunjer drukt wat af kunt slijpen komt ie misschien wel net vergenoeg terug.
Wel even goed kijken waar je meer bezig bent, 't is wel je rem...

Als je even het dekseltje van het reservoir eraf pakt kun je de plunjer zien bewegen als je in de rem knijpt. Als je hem loslaat moet er dan een klein gaatje in de plunjer zichtbaar worden...

Geplaatst : 11 april 2014 14:11
(@vicking)
Prominent Member

Of je retour van je pomp zit verstopt.

Geplaatst : 11 april 2014 14:16
(@greenbird)
Noble Member

Die van mij gaat de volgende week naar de garage, ook voor de
terugroepactie voor het vervangen van de hoofdremcilinder.
Hopelijk blijft dit probleem mij bespaard.
Mr. Green

Geplaatst : 11 april 2014 14:58
Deel: