Hallo Allemaal.
Ik zit met een best wel groot probleem. Ongeveer 2 weken geleden heb ik een Yamaha MT-03 gekocht uit 2007 (13.000 km). Aangezien ik nog bezig ben met m'n rijbewijs heb ik een kennis die al 30 jaar rijd even een testrit laten maken en de motor technisch laten nakijken, maar alles was/leek goed. Ik heb er zelf vorige week nog een paar meter naar onze garage mee gereden maar verder niet....
Nu starte ik vandaag zonder probleem maar zodra ik de motor in z'n 1 wil zetten valt ie meteen uit.... Ik kan dan ook niet meer starten in z'n 1 en moet 'm eerst weer in zn neutraal zetten.
Ik zelf heb echt 0.0 technisch verstand van motoren, zeker ook omdat dit m'n eerste motor is. Het is een injectie motor dus ik heb geen choke.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Mvg,
Joel
Jifty nog uitgeklapt?
Een motor starten in een versnelling gaat niet.
Is maar goed ook.
Succes met je rijbewijs.
@GreenBird wrote:
Jifty nog uitgeklapt?
Een motor starten in een versnelling gaat niet.
Is maar goed ook.
Succes met je rijbewijs.
![]()
Gaat wel als je de koppeling vast hebt(Kawasaki)
Ben je dat nu al vergeten GreenBird?BTW: succes met je A
Ja, met ingetrokken koppeling lukt het wel.
Bij de Suzuki kun je alleen maar starten
met ingetrokken koppeling, ook in z'n neutraal.
aha..
maar topic gaat over een Yamaha, geen idee hoe dat beveiligd is
Zoals ik het gelezen heb denk ik dat Joel
de jifty nog niet ingeklapt had.
Als je hem in z'n 1 zet en de motor slaat af
lijkt mij dat het meest voor de hand liggend.
Zeker voor een motor van 5 jaar oud met 13000 km.
@GreenBird wrote:
Ja, met ingetrokken koppeling lukt het wel.
Bij de Suzuki kun je alleen maar starten
met ingetrokken koppeling, ook in z'n neutraal.
![]()
Ik kan mijn Suzuki in zijn neutraal ook zonder ingetrokken koppeling starten.
In zijn 1 (of hoger) moet de koppeling wel ingedrukt worden ja.En ik denk ook aan de standaard, gezien ik die ervaring ook heb
![]()
Ik was er al uitgekomen, inderdaad de standaard, vrij dom :p
Yamaha kan je starten in zn neutraal zonder koppeling, in een versnelling natuulrijk met koppeling π
Een GSX-R start je met ingetrokken koppeling,
betreft de SV meen ik het ook.
Voor de rest van de Suzuki's weet ik het niet zo.
Een leuke vraag:
Welke motoren moet je nog meer starten met ingetrokken koppeling?
In z'n neutraal dan.
Ik heb het behalve de GSX-en nooit meegemaakt.