Oja, als je Kawa na het starten langdurig onder die 2500rpm blijft wordt je accu niet geladen. De boordspanning kan daardoor ook te laag worden
En waar zou zo'n piek van daan moeten komen?
Je geeft zelf het antwoord al, door gerommel met de kabels. Als je vonken ziet bij het afnemen, denk dan maar niet dat er geen spanning is. Verder: als iemand jou wil helpen dan kan je maar beter juist geadviseerd zijn. Vraag het maar aan Internet. We kunnen iets doen om de klap op te vangen en dat is stroom afnemen en alle circuits openen. Voor je plezier lekker veel vonken maken omdat er toch niets stuk gaat doe je ook niet.
Stroom afnemen om de klap op te vangen? Met klap denk ik dat vonken bedoeld worden.
Je krijgt juist vonken als je stroom afneemt, als je een slechte verbinding hebt!
nee, hier wordt bedoeld dat als de lichten ingeschakeld zijn die stroompiek ook door de lampen zal moeten. Met de lage weerstand van de lamp zal je dus al een serieuze piek moeten hebben om het voltage te laten stijgen. De accu doet in dit geval eigenlijk hetzelfde
Een serieuze stroompiek om het voltage te laten stijgen?
Bij een stroom piek zakt je spanning.
De hoeveelheid stroom die door een draadje gaat, wordt bepaalt door de gebruiker, bijvoorbeeld een lampje of je motor. Hoe hoger je stroom des te lager de weerstand en stroom kiest de weg van de laagste weerstand.
Op het moment van starten krijg je een hoge stroom, stel dat die stroom door de lamp zou gaan, waarom heb je dan verschillende diktes draad op je motor?