Haperende ZX9R

Meldingen
Alles wissen

Haperende ZX9R

13 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
51 Bekeken
(@frank_5400)
New Member
Topic starter

Hoi,

Mijn Kawasaki ZX9R uit 1998 heeft een vervelend probleem: hij slaat na een paar kms steeds af. Net alsof de benzine op is (zowel bij volle als half volle tank, kraantje op normaal en ook bij kraantje op reserve). Starten werkt dan weer wel, motor doet het de ene keer prima totaan een paar kms verder, soms blijft hij haperen. Choke open helpt soms wel, soms niet.
Heb al de carbs eraf gehaald en schoongemaakt, geen effect. Vacuum in de benzinetank gecheckt: met ijzerdraadje tussen de dop en de tank gereden, geen effect. Met open tankdop gereden, geen effect.
Ik verdenk de later gemonteerde handvatverwarming, hierin zag ik nl een geoccideerde zekering zitten. Verwarming werkt prima trouwens (niet echt nodig bij dit weer btw).

Wie heeft een idee waaraan dit ligt?

mvg Frank

Geplaatst : 14 mei 2011 20:21
(@kawasjakie)
Noble Member

Benzinefilter vervangen? Of even zonder proberen.
Verder eens proberen of kraantje wel benzine geeft als de motor is stilgevallen(direct als ie ermee stopt slangetje eraf trekken en kijken of er nog wat uit komt, oppassen voor brand!!!)

Geplaatst : 14 mei 2011 20:38
(@vicking)
Prominent Member

Heb je de benzinepomp ook getest? en alle leidingen nagelopen of deze ook ergens afkneld?

Geplaatst : 14 mei 2011 20:53
(@frank_5400)
New Member
Topic starter

Benzinepomp niet getest, maar als die kapot is, is het dan niet waarschijnlijk dat hij na het stilvallen helemaal niet meer start? Hoe test je de benzinepomp zonder zelf helemaal onder de euro95 te komen?

Geplaatst : 14 mei 2011 21:05
(@suzuki750)
Trusted Member

dit heb ik ook gehad
heb hem op pri gezet en rijden
toen tank er af zat een slang klem
succes

Geplaatst : 15 mei 2011 09:30
(@jelle)
New Member

heb je de benzine tank ontluchting als na gekeken dat ik vaak de oorzaak

Geplaatst : 1 juni 2011 23:34
(@vicking)
Prominent Member

Goed lezen Jelle wat Frank in zijn eerste verhaal schrijft.

Geplaatst : 2 juni 2011 18:32
(@vicking)
Prominent Member

Denk zelf toch aan een defecte benzinepomp of vestopte filters, vervuilde carburatie kan ook de oorzaak zijn, weet niet hoe je ze hebt schoon gemaakt, maar de kanaaltjes zijn heel klein en moet dan ook ultrasoonbad gereinigd worden.

Geplaatst : 2 juni 2011 18:35
(@kawasjakie)
Noble Member

@vicking wrote:

Denk zelf toch aan een defecte benzinepomp.....

Eeh, Vicking, is het niet zo dat een Kawa zonder benzinepomp kan rijden, en dat hij alleen de pomp nodig heeft als de RAM-Air druk op begint te bouwen?
Ik heb het nog nooit geprobeert om zonder pomp te rijden. Ik weet wel dat de pomp vreselijk ratelt/tikt als het filter vol zit en hij dus geen benzine krijgt.

Succes met de ZX Exclamation Exclamation

Geplaatst : 2 juni 2011 20:45
(@vicking)
Prominent Member

Zonder pomp doet de zxr het echt niet, zelf ooit gehad met een zxr die lang had stil gestaan, na activeren van dde pomp starten en lopen.

Geplaatst : 3 juni 2011 13:49
(@kawasjakie)
Noble Member

Weer wat geleerd ❗

Geplaatst : 3 juni 2011 18:01
(@geert-zx9r)
New Member

heb je al eens gekeken naar het kleine bakje die zich achteraan in het opbergvakje bevind? het ziet er als een doosje uit van 4cm bij 4cm met 4 draadjes die wel eens beschadigd kunnen zijn. die geven de commande naar de pomp om in werking te treden. ben er zelf zopas mee bezig geweest, hoe het noemt weet ik niet, maar het is van belang voor de pomp, waarom het zich zover van de pomp bevind weet ik ook niet. het zit wel helemaal achteraan bij het achterlicht. doe daarvoor ook de achtervleugel eraf of hoe moet ik het noemen. veel succes. groetjes

Geplaatst : 21 september 2011 19:42
(@vicking)
Prominent Member

Ding zou na 3 maanden toch wel eens goed zijn toch?

Geplaatst : 21 september 2011 21:09
Deel: