gasschuif vraagje
 
Meldingen
Alles wissen

gasschuif vraagje

12 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
48 Bekeken
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
Topic starter
 

als ik het luchtfilter van m'n CBR er af haal en het luchtfilter verwijder, zie ik zo de gasschuiven zitten, maar nu is mijn vraag, horen die vochtig te zijn of droog of maakt dat niet uit?

vorige week waren de buitenste gasschuiven droog en de binnenste vochtig. nu zijn ze alle vier vochtig. ik ben bezig met afstellen van de sproeiers, dus vandaar deze vraag.

vochtig kan zijn dat het mengsel te rijk is en droog kan betekenen dat het mengsel te arm is, althans dat lijkt mij, maar ik heb hier te weinig technische kennis van

 
Geplaatst : 1 juni 2013 13:01
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

Als je(zonder luchtfilter) de motor laat draaien kijk je op de gasschuiven. Als je nu bij stationair toerental in één keer het gas opendraait gaan de schuiven op vacuum even later open. Als je dat een paar keer doet is het één flinke benzine nevel rond de aanzuigkelken.
Als dat per carburateur verschilt zou je wel een afstellingsprobleem kunnen hebben.

 
Geplaatst : 1 juni 2013 15:27
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Je kijkt tegen de vlinderkleppen aan, deze kunnen vochtig zijn. Afstellen is simpel, Stationairsproeier helemaal dicht draaien van alle vier en dan 3 slagen los. Dat is je basis en als de carburatie goed schoon is (en dat zal wel niet) dan loopt hij weer mooi rond.

 
Geplaatst : 1 juni 2013 16:44
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

heb jij je carbs er dan achterstevoren opzitten LoL
Vlinderklep zit tegen spruitstuk aan, na de gasschuiven, anders hebben je vacuumschuiven geen functie..

 
Geplaatst : 1 juni 2013 18:27
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Dan heb je het toch echt mis, als je luchtfilter er af ligt dan kijk je tegen de vlinderkleppen aan. Daar achter zitten je gasschuiven.

 
Geplaatst : 1 juni 2013 20:42
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

http://www.motorsloop.com/index.php%3Fmain_page%3Dindex%26cPath%3D179_180_377&docid=ZRE_RMQF3ulBuM&imgurl=http://www.motorsloop.com/images/suzuki/MG33BXGSX400E53.JP G" target="_blank">http://www.motorsloop.com/index.php%3Fmain_page%3Dindex%26cPath%3D179_180_377&docid=ZRE_RMQF3ulBuM&imgurl=http://www.motorsloop.com/images/suzuki/MG33BXGSX400E53.JP G"/> &w=640&h=480&ei=gEGqUbabGKXs0gXU9oGADg&zoom=1&iact=hc&vpx=706&vpy=254&dur=2933&hovh=194&hovw=259&tx=116&ty=87&page=9&tbnh=137&tbnw=201&ndsp=29&ved=1t:429,r:44,s:200,i:136

Als voorbeeld

 
Geplaatst : 1 juni 2013 20:47
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Snap er nu al helemaal niks meer van zeg.
De foto is met vlinderklep, heb je dan een carburateur met vlinderklep,gasschuif,gasschijf, acceleratiepomp en vacuum gestuurd ?

Mede hierdoor rijden sommige onder ons op een BMW.

 
Geplaatst : 2 juni 2013 07:29
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

hier een setje van een oude GPX600. En wat ziet men hier? idd de gasschuiven met gasnaald in de hoofdsproeier, daarna de vlinderklep

 
Geplaatst : 2 juni 2013 12:32
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Rare jongens, die Japanners.

 
Geplaatst : 2 juni 2013 17:26
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

GPZ...antieke troep, maar inderdaad andersom, vreemd.

 
Geplaatst : 2 juni 2013 20:10
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Antiek is geen troep, is humor.

 
Geplaatst : 2 juni 2013 20:20
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

@vicking wrote:

GPZ...antieke troep, maar inderdaad andersom, vreemd.

je moet me niet kwalijk nemen, maar ik heb ze nog nooit andersom gezien. Moet ik er misschien bijzeggen dat het dan alleen Honda en Kawa betreft.
Maar het vacuum carb principe werkt volgens mij ook niet als je de positie van gasschuif en vlinderklep omdraait.
Gaschuiven worden immers altijd op vacuum bediend en dat vacuum is het drukverschil voor en na de vlinderklep.

 
Geplaatst : 3 juni 2013 13:49
Deel: