Afstellen na ontgre...

Meldingen
Alles wissen

Afstellen na ontgrenzen? Honda CBR600F2

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
147 Bekeken
(@everscbr)
New Member
Topic starter

Ik heb mijn Honda CBR600 uit 1991 gekocht begrenst op 25 kW. Dit was gedaan door een set ringen in de luchtinlaten van de carburateurs. Uiteraard pas toen ik oud genoeg was heb ik deze heb ik verwijderd, maar de huidige topsnelheid van 200km/h (in 5) en 190km/h (in 6) valt me wat tegen. In de praktijk haal ik deze snelheid zelden, maar ik ben nieuwsgierig of ik nog iets anders af moet stellen? Lijkt wat vermogen bovenin kwijt te raken.. Alvast bedankt!

Geplaatst : 1 juli 2016 13:33
(@kawasjakie)
Noble Member

Waarschijnlijk is er ook een en ander aan de sproeiers veranderd omdat met de ringen vóór de carburateurs het vacuum in de carbs veel groter wordt.
En een CBR600(f1) moet dik over de 200 lopen dus je mist nog een paar pk's..

Geplaatst : 1 juli 2016 15:08
(@everscbr)
New Member
Topic starter

Heb vanmiddag na tijdje googlen achterhaald dat sproeier 135 de standaardmaat is en gelijk even voor de zekerheid besteld. Zal volgende week eens kijken wat er nu in zit. Motor is verder standaard op sportuitlaat na dus ben benieuwd!

Geplaatst : 1 juli 2016 23:17
(@everscbr)
New Member
Topic starter

Er zaten al 135 sproeiers in. Heb ze keer doorgeblazen, verder niks vreemds aangetroffen.

Kan het nog meespelen dat die een groot gedeelte van zijn leven (75.000km) als 25kw heeft gereden?

Geplaatst : 5 juli 2016 21:33
(@kawasjakie)
Noble Member

Ik heb wel eens een 5kleps Yamaha blok open gehad waarmee altijd heeeel rustig gereden was, en toen er een ander mee ging rijden wilde de Yam niet meer.
Bleek dat de kop(kleppen, in en uitlaattraject) ernstig vervuild was, helemaal volgekoekt met roet.
Ik zeg niet dat dat ook met jouw 600 aan de hand is, maar ik moest hieraan denken toen ik je vraag las...

Geplaatst : 6 juli 2016 18:33
(@jplover)
Estimable Member

ik ben het eens met Sjakie. ik had ooit (toen ik nog jong was) een Datsun Sunny met een 1400 motor. was niet vooruit te branden, maar ja, was van een oud vrouwtje geweest.

slick50 in het motorblok gegoten en binnen 10 min (na veel witte rook) scheurde (nou scheuren) de straatstenen uit de grond

Geplaatst : 7 juli 2016 10:40
Deel: