De Suzuki TL 1000R vindt ik 1 van de mooiste motoren ooit gemaakt! Een dikke 1000cc 2-cilinder achter hele mooie gestroomlijnde kuipdelen. Ooit zal ik er 1 in bezit hebben.... π
Hieronder nog een aantal mooie foto`s van de ook al zo mooie Suzuki TL 1000R.
Ziet er strak uit.
Beetje de tegenhanger van de VTR??
hmja ik heb zelf 2 jaar de iets minder extreme opvolger van de TL gereden.
SV1000 .
Ding geeft zulke harde klappen dat het plastic scheurt en breekt, het is steeds moeileijker om een gaaf exemplaar te vinden.
Als je wil genieten koop je de TL1000S, is ook al een beest hoor.
@KawaSjakie wrote:
Ziet er strak uit.
Beetje de tegenhanger van de VTR??
De TL1000R is zeker een strakke machine!
Eigenlijks is de VTR de tegenhanger van de TL1000R, wat die bestond eerder dan de VTR 1000 SP-1. Of bedoel je de Firestorm?
Foutje....
@Oemoemenoe wrote:
hmja ik heb zelf 2 jaar de iets minder extreme opvolger van de TL gereden.
SV1000 .
De SV1000 is ook een hele leuke motor hoor. Heb zelf in 2008 en 2009 geraced met een Suzuki SV650S. Alleen vind ik de looks en de power, geluid etc van het blok van de TL1000R bij elkaar een super mooie combinatie.
@vicking wrote:
Ding geeft zulke harde klappen dat het plastic scheurt en breekt, het is steeds moeileijker om een gaaf exemplaar te vinden.
Als je wil genieten koop je de TL1000S, is ook al een beest hoor.
Het is wordt inderdaad steeds moelijker om een mooi en gaaf/goed exemplaar te vinden. Helaas zijn ze in 2003 gestopt met de productie van de TL1000R. Daardoor hebben de meesten inderdaad al veel km. gelopen en/of niet in nieuw staat. Ze hebben inderdaad power genoeg π
Ik zou ook niet perse een punt gave TL1000R te hoeven hebben hoor. Natuurlijk moet het blok, frame en rijwielgedeelte wel piek fijn in orde zijn. Maar als de kuipdelen etc wat beschadigd zijn zou ik niet erg vinden. Zou de TL1000R namelijk nog willen veranden in sommige dingen, zoals andere kleur, speciale race onderdelen zoals hendels, voetsteunen etc.
De TL1000S is ook niet verkeerd, maar nee, die zou ik niet willen hebben. De TL1000R is en blijft mijn droom-motor. Dat is het eigenlijk al jaren.
Wel een contrast wat achtergrond betreft tussen foto 2 en foto 3
Doet me wel een klein beetje denken aan m'n GSX-R 750 Srad, die ik nog eens gehad heb.
Al is het dan alleen de kleurstelling.
Toch een totaal andere motor natuurlijk.
Ik heb zelf nog nooit op een twin gereden, afgezien dan op die SV, een stukje in de paddock.
@GreenBird wrote:
Wel een contrast wat achtergrond betreft tussen foto 2 en foto 3
Doet me wel een klein beetje denken aan m'n GSX-R 750 Srad, die ik nog eens gehad heb.
Al is het dan alleen de kleurstelling.
Toch een totaal andere motor natuurlijk.
Ik heb zelf nog nooit op een twin gereden, afgezien dan op die SV, een stukje in de paddock.
Op foto2 is ie van de rechtmatige eigenaar en op foto3 van de meneer met schroevendraaier en bestelbusje πMaar qua kleurstelling lijkt het wel een beetje op de GSX-R750 SRAD.
Haal je gewoon uit je GSX-R600 twee bougies eruit, loopt ie ook op 2 cilinders
Ik kan er ook 3 uit draaien, heb dan een éénpitter
Kwam op internet nog een mooie TL1000R tegen:
@GreenBird wrote:
Ik kan er ook 3 uit draaien, heb dan een éénpitter
haha, dat kan ook. neem dan wel gelijk wat trappers mee, die je er op kan zetten, wat daar kun je dan nog wel sneller mee.
@EPV52Racing wrote:
Kwam op internet nog een mooie TL1000R tegen:
Ja, Kevin Schwantz, de Texaanse cowboy, mooie tijden waren dat.
Wat een rijstijl had die man.
@GreenBird wrote:
@EPV52Racing wrote:
Kwam op internet nog een mooie TL1000R tegen:
Ja, Kevin Schwantz, de Texaanse cowboy, mooie tijden waren dat.
Wat een rijstijl had die man.
Ik heb laatst nog mooie filmpjes gezien van Schwantz. Heb hem niet bewust meegemaakt, maar de filmpjes waren in ieder geval spectaculair. En de Lucky Strike replica blijven mooi vind ik. Ook al zijn ze al lan niet meer te zien in de GP. Zelfs zag ik een Lucky Strike replica op een Suzuki GSX-R600 van 2006.