Yamaha XT 600 probl...
 
Meldingen
Alles wissen

Yamaha XT 600 probleempjes

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
227 Bekeken
(@blufkipje)
Berichten: 2
New Member
Topic starter
 

Ik heb op mijn XtT 600 Inmiddels iets van 350km gereden na de revisie, blok is droog & loopt als een trein 😎
Alleen ben ik toch achter 2 vervelende probleempjes gekomen.

Namelijk als ik rij in wat voor versnelling dan ook, rond de 4,5k toeren hoor ik iets trillen, alsof het een ringetje is of een los boutje.
Toen ik even goed keek zag ik (op foto 1) dat dat schroefje of wat het ook is, ontzettend snel heen en weer trilt (in verbinding met de nokkenas). Alleen wat nu.. volgens mij komt daar dat geluid ook vandaan, zo ja, wat doe ik er aan?

edit: de ene keer als ik naar het schroefje kijk trilt hij (maar dan ook echt helemaal tekeer) en de andere keer niet...... vaag.

probleem nummer 2:
een dag of twee geleden zag ik dan overal rook vandaan kwam... begreep het niet, volgende dag was het over... maar even later, na een stuk gereden te hebben zag ik uit het luchtfilterhuis allemaal olie uit druipen... dus ook gelijk even een foto van gemaakt.
Iemand een idee? enige wat ik mij kan voorstellen is dat de olie via het carter ontluchtings- slangetje zo het luchtfilter huis binnen schiet.

ik hoop dat het mee valt, maar heb in beide een hard hoofd... πŸ˜• hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Alvast bedankt voor de suggesties πŸ˜‰

 
Geplaatst : 29 oktober 2013 17:51
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

Als er teveel olie in het blok zit wil dat wel eens via de carterventilatie in het filter komen. Maar meestal is er iets anders loos zoals veel teveel carterdruk door slechte zuigerveren/cilinderwand of verrotte klepgeleiders.
Dat 'boutje' dat trilt zou ik al helemaal niet vertrouwen... πŸ˜•

 
Geplaatst : 29 oktober 2013 18:18
(@blufkipje)
Berichten: 2
New Member
Topic starter
 

@KawaSjakie wrote:

Als er teveel olie in het blok zit wil dat wel eens via de carterventilatie in het filter komen. Maar meestal is er iets anders loos zoals veel teveel carterdruk door slechte zuigerveren/cilinderwand of verrotte klepgeleiders.
Dat 'boutje' dat trilt zou ik al helemaal niet vertrouwen... πŸ˜•

bedankt voor je reactie.

Het stomme is, ik heb onder het zadel een olietankje die gewoon met een maatstokje op de juiste hoeveelheid zit. Dus hij pompt de olie van voor naar achter door het blok heen en er weer uit. er zal nooit 'te veel' in het blok zitten.
en de zuiger + zuigerveren zijn helemaal nieuw. net 300km oud. tevens zijn alle kleppen geslepen en alles wat vervangen kon worden is gedaan. dus dat kan het ook niet zijn.... vaaag !

 
Geplaatst : 30 oktober 2013 20:33
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Je nokkenas ligt los? Bij revisie iets vergeten of mis gegaan?

 
Geplaatst : 2 november 2013 20:00
Deel: