En het mooie is,
Die meneer Franssen woont helemaal niet in Baggelhuizen, hij woont aan Witterzomer, is nog voorbij de camping Witterzomer( daar zit ook een klager), Witterzomer is bijna bij Bovensmilde, dicht bij Amsterdam dus.
Uitbreiding van het TT circuit????
Het circuit is de afgelopen jaren alleen maar korter cq kleiner geworden
ik lees:uitbreiding van activiteiten,niet van de baanlengte.
Ik lees het anders
Eigenlijk kunnen ze die Stichting tegen Geluidshinder wel opheffen. Vroeger, heel lang geleden dus, het woord "vroeger"zegt het immers al, was het vele malen erger als anno 2012.
Vroeger hadden we de Bedeldijk nog, toen was het circuit nog "mooi", de Bedeldijk op rijdend ging het gas er vol op, alle geluiden gingen richting de begraafplaats de Boskamp ( die mensen hoor je niet klagen) en de wijk Baggelhuizen ligt daar pal tegenaan,(de klagers horen eigenlijk op de Boskamp te liggen) snerpende tweetakten vervuilden(in mijn optiek) de wijk met geluidshinder, daarvoor was er geen sprake van, de heerlijke sound van de MV Agusta's vervulden de lucht met akoestische klanken, daar kon toch helemaal niemand last van hebben.
Begin jaren '70 is het dus flink mis gegaan, plannen voor een ander circuit begon vorm te krijgen in de zieke geesten van circuit ontwerpers, in de jaren '80 was dit een feit geworden, circuit helemaal naar de gallemiezen.
Voordeel voor de klagers zijn de enorme tribunes, welke vele sonore klanken tegenhouden, dat is uiteraard erg jammer.Populatie van bewoners der wijk Baggelhuizen ligt nu ook, anno 2012, vele malen hoger als begin jaren '70, is nu eenmaal zo, des te meer piepeltjes, des temeer gezeur. En die lui in Witterzomer moeten helemaal niet zeuren, zijn de zogenaamde 'beroepsklagers", ook zij krijgen geheid een plekje op de Boskamp, al dan niet in de verbrandingsoven tzt als hun tijd daar is.
Dat grote voordeel hebben ze dan wel weer, heerlijk gesitueerd aan de rand van een begraafplaats, slechts enkele bomen scheiden hun van deze rustige plek.
vakantie praat ,broeder Hadee
moet je niet wat schuren of lassen of andere experimenten uit voeren ?
laat die Beroeps zeurkloten ,geen reacties geven want dat lokt weer reactie uit .
ga es lekker een wandeling maken met de 4 voeters,of lekker uit rijden met de 2 wielers.
Nou mijnheer Hadee als u het geluid van de MV Augusta mist moet u vanavond om 21.00 maar even naar Discovery of National Geographic kijken
Daar laten ze even de fabriek zien en hoe de F3 in elkaar gesleuteld worden. :ugeek:
Danny 😉
Zitten verkeerde uitlaten op een F3.
F4 trouwens ook.
Klinkt niet als 'de" MV Agusta van weleer.
Zoals een MV Agusta moet klinken:
00.56
2.14
Bij 2.14 de legende himself, Giacomo Agostini.(met de witte schoenen).
Dit is trouwens een Quattro Cilindri.
[youtube:342al7uv]
Heb gisteravond the making of the F3 gezien, verbazingwekkend hoeveel passie men er in legt, de ontwikkeling, het testen van motorblokken en men heeft zelfs de blauwdruk nog van de vroegere racers.
Petje af voor deze jongens, helemaal na het overlijden vorig jaar van senior, dit had nogal wat invloed op de uiteindelijke vorm en alles moest uiteraard perfect zijn, knap van zijn zoon dat die dit doorzet.
De Ago.
[attachment=0:gu96nhw9]eext3.JPG[/attachment:gu96nhw9]
[attachment=0:3ehz2nu0]eext14.JPG[/attachment:3ehz2nu0]
andere Ago..
Zie toch wel bekenden op de laatste foto:
- op de motorfiets Henk Stadman, MV Agusta goeroe.
- Tinus en Marijke
- Tussen hen in Maria Agostini, de vrouw van Ago
- En wie die geknielde, film makende malloot is? Zal Hadee wel weer zijn, hij die het geluid opneemt en zijn trommelvliezen tart door er zo dicht op te zitten, maar het is dan ook muziek wat deze machine uitbraakt.
Jaap was er ook.
[attachment=0:1w5wavop]eext11.JPG[/attachment:1w5wavop]
Nog maar een keer dan:
-man met helm: Giacomo Agostini
-man met bruine leren jas, zonnebril en BSA patch: Jaap Geerts, ex-wegrace zijspanrijder.