Wie weet hoe het er toen aan toe ging, dit ten opzichte van 2011, iemand enig idee wat er toen allemaal bij kwam kijken?
Ben nu de autobiografie van Jim Redman aan het lezen, ook nog in het Engels en da's knap lastig voor mij persoonlijk, ik kan immers alleen maar Duits-Frans-Belgisch & Amerikaans denken.
Wat me vooral opvalt is de bikkelharde strijd voor bv start en prijzengeld, hoe kom je ongeschonden op het circuit, eenmaal aan het racen: wat gebeurde er allemaal before/during and after the races.
Iemand enig idee hoe het vervoer/transport destijds ging, de aderlatingen, de vele doden per jaar, extreme omstandigheden.
Ben benieuwd.
Ik ken alleen nog wat flarden van verhalen over de racerij van net na de oorlog toen mijn grootvader daar aan deed. ( kan mijn moeder er wel ff over uithoren)
En wat meer verhalen over de motorcross van eind 60 begin 70 er jaren waar ik als kind mee naar toe ging.
Danny π
Wist u, dat je eind jaren '50, een pistool tegen je hoofd kon krijgen in ItaliΓ«, Monza in dit geval, als je geen motorfiets bij je had om mee te racen?
Wist u dat sommige coureurs achter slot en grendel belanden?
Wist u dat er druk op de organisatie moest komen om deze mannen weer vrij te krijgen?
Wist u dat ze anders niet gingen racen als die jongens niet vrij kwamen?
Wist u dat?