Al weer een tijdje geleden verkocht, maar toch nog even laten zien: mijn vorige pekelfiets, een BMW K100LT - LT volgens BMW voor Luxus-Tourer, volgens anderen voor Light-Truck...
Een zware machine, maar wel fun om te rijden in de winter. Handvatverwarming, goede bescherming door een ruim bemeten kuip, extra lampen, valbeugels en, heel belangrijk, deze motoren kosten vrijwel niets in aanschaf en onderhoud. Onderhoud is te beperken tot zo nu en dan een keer olie verversen - deed ik om de 8.000 tot 9.000 kilometer, koelvloeistof nooit, remvloeistof eens in de drie jaar. Op deze motor hebben mijn dochter (eerst) en mijn schoonzoon (daarna) motorrijden geleerd. Ik kocht de motor met 168.000km op de klok, toen hij bij mij wegging stond er meer dan 190.000 op de klok. Mijn Dochter heeft hem รฉรฉn keer (langzaam) op z'n kant gelegd, mijn schoonzoon heeft er een forse afstand mee gegleden (om een onvoorzichtige fietser te vermijden) en ik heb hem zelf zowel links als rechts op z'n kant gelegd. Dat geeft allemaal niets bij zo'n motor - je zet de spiegels er weer op (eventueel met wat duct-tape) en gaat weer gewoon verder... Er zijn weinig motoren waarbij de eigenaar hard staat te lachen als zijn bezit tegen het dek gaat, maar met zo een kun je je dat wel permitteren.
bij de weej: kun je een patroon zien met motoren met een cardan op de voor- en een kasteel op de achtergrond?
Ik heb zelf een K75rt waarvoor bijna het zelfde geldt als de K1100.
Maar ben jij naast motorisch gestoord ook nog kasteelofiel ๐ฎ
Omdat je buitenfoto`s van de motoren bijna altijd voor een kasteel staan
Danny ๐
Fast like hell is niet zijn echte naam, het is Hugo de Groot, weet het zeker. Straks krijgen we een foto voorgeschoteld van een BMW met een houten koffer d'r achteraan voor slot Loevestein.
Ik weet het haast wel zeker, het is Hugo.
Voor degenen die die geloven dat ik iets met kastelen heb: hier is de motor van mijn dochter (heel leuk om samen met je dochter te rijden) - waar ik soms wat onderhoud aan doe, overigens wel samen met mijn dochter. Ja, het is een 850, met volgens de fabriek 70 en de tests een kleine 80 pk - maar ook hier gaat het oude gezegde op: it's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog... Pilot Road 3 banden en geen schaamrandjes te bekennen.
Ik zie geen houten koffer, waar is die?
Wat zijn schaamrandjes ???
Kijk maar bij mijn BMW, heeft dat ook niet, veel BMW's hebben dit niet.
ken alleen schaamlippen,maar ik denk dat je bedoeld de zijwanden van de band .
ja die 850 boxertjes zijn superlief
Sommige type's Yamaha V-Max hebben een achterband van 280 of 300 mm breed, zijkanten van de band zijn nieuw als ze vervangen moeten worden, je kunt er immers alleen maar rechtuit mee rijden, plat leggen in een bocht is er niet bij.