suzuki gs 1000g
 
Meldingen
Alles wissen

suzuki gs 1000g

7 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
29 Bekeken
(@warten)
Berichten: 12
Eminent Member
Topic starter
 

Hallo,ik kan  een cilinder plus kop kopen ter vervanging van de mijne 997cc,de andere  is 1047cc

nu weet ik niet of deze past op het 997cc blok,iemand?

Grts

 

 
Geplaatst : 26 november 2022 09:16
(@iemand)
Berichten: 474
Honorable Member
 

Het is vast al moeilijk aan het worden maar je hebt geen zuiger hiervoor en is dat een uitgeboorde cylinder? Want er is geen Suzuki GS met 1047 cc. De Honda CBX wel.

 
Geplaatst : 27 november 2022 02:32
(@warten)
Berichten: 12
Eminent Member
Topic starter
 

Ik had deze gezien is van een gs 1100g 1984

Screenshot 1
Screenshot 2

 maar na verder onderzoek past de 1100, niet het moet een 997cc zijn

 
Geplaatst : 28 november 2022 17:02
(@iemand)
Berichten: 474
Honorable Member
 

De 1074 cc cylinder kop is dan van een GSX model 1100. Deze had vier kleppen per cylinder in plaats van twee bij de GS. Suzuki heeft toen overal de naam GSX ingevoerd, behalve in Amerika waar het nog steeds een GS model was. Ze konden daar de X niet na de S zeggen. De motor die ik nu heb is van 2004 en heeft al een vastzittende bout. Ik houd het bij YouTube video's van reparatie en restauratie.

 
Geplaatst : 28 november 2022 23:26
(@warten)
Berichten: 12
Eminent Member
Topic starter
 

Hallo,misschien een domme vraag maar kan je enigzins de compressie meten op een losstaand blok zonder carbs of uitlaat,ik heb de kleppen gerodeerd en nieuwe zuigerveren gemonteerd en nieuwe dichtingen geplaatst,de cilinders zijn ook gehoond,dit om te zien of er compressie is voordat ik het blok terug inbouw en alles verder monteer,ik denk dat zo een meting niet zonder carbs en vacuum zeker niet de juiste waarden zal aangeven.

Ik heb ondertussen de compressie gemeten en kom niet boven de 5 bar eentjs zelfs minder,eerst maar eens de klepspeling controleren.

Dit bericht is gewijzigd 3 weken geleden 2 keer door Warten
 
Geplaatst : 8 januari 2023 07:14
(@iemand)
Berichten: 474
Honorable Member
 

Er zou een druk gemeten zijn van ongeveer 72 psi bij 5 bar. Je gaat voor het dubbele als ik mij niet vergis. Bij lang stilstaan kan de zuigerveer vast zitten in de groef, door corrosie of vervuiling of er is geen olie gebruikt dat kan natuurlijk ook, want een tijdje nat maken van de olie maakt veel verschil. De starter moet goed sap hebben, deze dingen weet je natuurlijk. Bij klepspeling wil je binnen de specificaties blijven maar of ze daarbij ruim of krap gesteld moeten worden is eigenlijk niet te zeggen en maakt misschien veel uit. Wat ik ervan denk te weten tenminste. Het instrument moet niet ergens lekken. Compressie testen wordt gedaan met het gas open, ik denk dus zonder enige obstructie van gasschuiven of vlinderkleppen.

 

 
Geplaatst : 10 januari 2023 00:06
(@warten)
Berichten: 12
Eminent Member
Topic starter
 

Ik heb de motor laten draaien op de starter en heb ontdekt dat er zelfs geen speling was tussen de nok en de klepstel plaatjes dus veel te krap,ik heb ze nu onderling verplaatst en heb de kleinste maat op cilinder 1 geplaatst en heb nu al op cilinder 1(was 4.5 bar)-6.5bar maar staat nog te krap.

Ik heb nu de tool besteld om de nokkenas te liften om zo makkelijker de shims te verwijderen en te plaatsen,ik heb ook een kleinere maat voelplaatjes besteld beginnend met 0.03mm de mijne zijn vanaf 0.05mm, de torelantie voor de 1000 is tusseen 0.03 en 0.08mm,eens ik dat heb kan ik berekenen welke shims ik nodig heb om de juiste tolerantie te verkrijgen.

 

 

 
Geplaatst : 10 januari 2023 07:51
Deel: