Ooit hier gezeten. Druk geweest. Wachtwoord kwijt geraakt. Nog drukker geweest. Nieuwe inlogdingest aan gevraagd. En weer terug. Oldskool, ouwe meuk, Russische driewielers, zelfbouw. Veel pret. Weinig poen. En in eerste instantie weer terug om eens te kijken of er hier iemand weet of en hoe je de injectie van een CBF125 moet aanpassen op een 140 cc big bore setje. Omdat mijn zoon costant wordt ingehaald door pizzacoureiers op E scoots
Dat kost niks en kan de 125 van mijn zoon net iets meer adem geven. Het kopen en monteren is geen probleem, hoewel tips natuurlijk welkom zijn. Maar de vraag is of de inspuiting het bij kan benen. Of daar in geval van 'nee' wat aan te doen is. Carburateurs snep ik wel. Maar inspuiting?
Gegroet. Ik heb nooit geweten dat het zo veel verschil maakte want veel mensen lijken dit te doen en er is veel over te vinden, bijvoorbeeld op YouTube. Hier kan je vragen stellen in de commentaren. De big bore sets maken het rijden niet altijd beter las ik. Daarnaast kost het veel geld waardoor het economischer is om het risico dat het niet helemaal goed lukt uit de weg te gaan en een andere motor te kopen.
Buiten dat is er inderdaad een re-mapping nodig van de boordcomputer. Via de PC kan een ander, voorgeprogrammeerd brandstof schema in bijvoorbeeld een Powercommander ingevoerd worden. De Powercommander set heeft ook een eigen Labda sensor welke bij de uitlaat ingebouwd moet worden. De controller uit de advertentie hieronder kan met behulp van knopjes nog nauwkeuriger en ook al tijdens dat je nog onderweg bent ingesteld worden. Volgens mij blijft de originele setup daarmee op de motor zitten, dus geen grotere Labda sensor en informatie over benodigde kracht, bijvoorbeeld bij heuvel op de throttle position en eventueel een lucht volume meter, blijft dan behouden.
Importeren kost bij dergelijke bedragen ongeveer het dubbele aan heffingen en BTW.
Al snel zal je bij een grotere cylinder inhoud een andere uitlaat willen en daarmee blijft het opvoeren niet verborgen. Bedenk dat van tevoren. Het is dus echt wel verboden en niet helemaal onterecht want het model is berekend op een bepaald vermogen. Grotere wielen en betere remmen heeft die niet. Een andere overbrenging evenmin.
Niet alles wat niet mag,hoeft daarom niet..vaak is het dan juist extra leuk, dus ik hoop dat Dolf ons op de hoogte houdt via dit antieke medium
Niet alles wat niet mag,hoeft daarom niet..vaak is het dan juist extra leuk, dus ik hoop dat Dolf ons op de hoogte houdt via dit antieke medium
Misschien een CRT cursus geven??
Als het minimaal 200 euro kost en op eigen risico, Circuit Rijvaardigheid Training, kan zoon beter zelf een paar pizza's, blikjes bier en spareribs gaan bezorgen. Want ik vraag mij af hoe dit plaatje financieel in elkaar steekt. De reparatie zal zeker niet niets kosten als het goed gedaan wordt en wordt de motor er meer waard van? Serieus, krijg je meer of minder geld terug voor zo een aangepaste lichte motor.
Dolf moet maar even uitleggen of zoonlief op de rechte stukken verliest of in de bochten. Dan kunnen we beter beslissen wat ie moet doen. ?