Leek mij een leuk idee om een draadje te starten waarin je iets kan vertellen of laten zien van je hobbies.
Maar dan natuurlijk wel motorgeralateerd, dus zaken die zijdelings iets met motoren of motorrijden te maken hebben.
Als je bijvoorbeeld graag fotografeert en je schiet voornamelijk plaatjes van motoren of motor-evenementen...
Of als je een website hebt met info over (klassieke) motoren...
Mijn hobby is het verzamelen van zijspan schaalmodelletjes.
Dat mag van alles zijn; speelgoed, bouwplaat, decoratie, of serieuze schaal-replica's, zolang het maar een motor (of scooter) met zijspan voorstelt.
Ik heb inmiddels een vitrine kast (over)vol, zo'n 65 stuks.
Van elk van die modelletjes heb ik een foto gemaakt, en die staan op mijn website.
Hieronder wat voorbeelden van wat ik zoal vergaard heb.
Wie volgt met z'n hobby ? Waar houden jullie je nog meer mee bezig behalve motoren?
____________________________________________________________________________________________
Liep in een winkeltje met nostalgische troep in Den Bosch dit Lego zijspannetje uit de jaren 60 tegen het lijf.
Gewoon bouwsteentjes. LxBxH = 4,5 x 3 x 4,5 cm.
En een paar jaar geleden op de vrijmarkt in Utrecht, voor maar 1 euro:
nog helemaal in de originele verpakking; constructief/creatief kinderspeelgoed.
Ook in voornoemd "nostalgische winkeltje", dit Russische blikken zijspan uit de jaren 60.
Volgens een catalogus 300 dollar waard, maar dat heb ik niet betaald...
... Alsook dit Lego mini speelgoed zijspannetje (schaal 1:87) uit de jaren 50. Slechts 3 cm lang.
Bij een verbouwingsopruiming van een modellenwinkel, zag ik de volgende modelletjes. Afgeprijsd.
En daar werd ik prompt hebberig van...
Een Transport (bakkerij) scooter (Zundapp Bella) van Schuco, schaal 1:10... Zijspan zit overigens links!
Plus een oldtimer Peugot transport driewieler schaal 1:18 van Solido. Heel fraai gedétailleerd...
En tijdens een vakantie in Engeland tjdje terug, dit kitscherige klokje... (Maar ja, wèl zijspan hè...) en...
dit geinige stukje decoratie, genaamd "mummy's boy"...
Wie m'n hele verzameling - 65 stuks inmiddels - eens wil bekijken die klikke hier:
KLIK-KLAK
(Edit: 07-03-2011 - Typefoutjes gecorrigeerd)
Heel erg bijzonder jullie verzamelhobby
Bij mij blijft het alleen bij het motorrijden zelf.
Ik rij graag met mijn tweetakt over het circuit.
En dan het liefst een circuit met niet te veel rechte stukken 😛
Daar kan ik met mijn tweetaktje menig R1 laten blozen
Met mijn KLV ga ik graag op reis en als het een beetje kan het liefst een stukje off-road.
[youtube:2kfs3vqt]
Motorgerelateerde hobby's??
Tja, is niet veel. Alleen mijn website.
En daar heb ik al een hele poos weinig of niets aan gedaan, i.v.m. drukte met mijn werk.
Daarbij heeft mijn pc onlangs de geest gegeven. Die is afgelopen weekend vervangen voor een snellere en grotere.
Maar ik moet nog wel een hoop overzetten vanaf mijn oude HD (Hard Disc) naar de nieuwe.
En dat is best een huzarenstukje. Daar ben ik nog wel een week of wat mee bezig.
Ik had een pagina over mijn Frankrijk-uitstapje met Ninjawil al een poosje klaar. Helaas had ik nog geen back-up gemaakt, dus daar mag ik opnieuw aan gaan werken. Met name het aanpassen van de foto's gaat veel tijd in zitten.
Zelfs een pagina van mijn vakantie in 2008, met gezin naar Annecy, ben ik kwijt. Drie weken werk naar de kl*ten.
Maar zogauw de pc het weer doet, ga ik er onmiddelijk mee aan de slag.
Oh ja, voor diegenen die niet weten dat ik een eigen site heb (wat ik me niet kan voorstellen): http://www.schaduwman.n l"> http://www.schaduwman.nl
Vandaar die letter "S" in mijn avatar.
Zo, dan heb ik dat ook weer uitgelgd.
gr.
Ptr
@Ninjawil wrote:
...>knip<... Ik rij graag met mijn tweetakt over het circuit. ...>knip<...
Heb je niet een paar fotootjes van die tweetakt, @Ninja ?
En wat technische specificaties enzo?
Ben als tweeetakt liefhebber (zij het van een kompleet ander soort motoren) zéér benieuwd !
Tuurlijk heb ik dat
KAWASAKI KR1-S
Technische gegevens
Motor:
Vloeistofgekoelde tweecilinder tweetakt met KIPS, variabele poorten timing (elektronisch) en olie-injectie.
Boring x slag 56 x 50.6, cilinderinhoud 249 cc.
Compressieverhouding 1:7.4, transistorontsteking, 2 Keihin PWK 28 carburateurs.
Transmissie:
Primaire transmissie d.m.v. tandwielen, meervoudige natte plaatkoppeling, zes versnellingsbak, secundaire transmissie d.m.v. ketting.
Overbrengingsverhoudingen: primair 1:2.541, versnellingsbak 1:2.533/1.727/1.315/1.086/0.962/0.862,
secundair 1:2.666.
Rijwielgedeelte:
Aluminium ‘E-box frame’ met hydraulische gedempte telescoopvork voor en Unitrak veersysteem achter.
Lengte 2005 mm, breedte 690 mm, hoogte 1115mm, zithoogte 750mm, grondspeling 125 mm, wielbasis 1365mm, balhoofdhoek 66 graden, naloop 93mm, veerweg voor 130 mm, veersysteem achter 105mm, inhoud benzinetank 16 liter (21 reserve), gewicht droog/rijklaar 125 kg/ 140kg, remsysteem voor 2300 mm schijven, klauwen met dubbele zuigers, remsysteem achter 1210 mm schijf, bandenmaat voor 110/70 x 17, bandenmaat achter 140/60 x 18.
Prestaties:
Opgegeven max. vermogen 60 pk (44.1 kW)/10500 tpm
opgegeven max. koppel 3,75 kgm (36.8 Nm)/10500 tpm
topsnelheid 200-215 km/h.
Benzine verbruik gemiddeld 1 : 14.8, actieradius 150-180 km, olieverbruik 1:600.
En hier een paar foto's van mijn trots
He Ninjawil, waarom is die compressieverhouding zo laag?
Yeeaahhhh..... nice
[youtube:2z0s6ltd]
@Oemoemenoe wrote:
Yeeaahhhh..... nice
Mwah, wel aardig, dat stukje muziek. Maar dan prefereer ik toch de uitvoering van Frankie Laine.
Zitten ook een paar mooie fragmenten uit dezelfde film bij. Uiteraard die met Nicholas Cage.
Kijk, luister en geniet.
[youtube:1e07mhoa]
Ptr
@Ninjawil wrote:
@KawaSjakie wrote:
He Ninjawil, waarom is die compressieverhouding zo laag?
Hoezo laag
nou jij geeft op in de specs een compressieverhouding van 7,4:1 op,
1:13 is ook nog mogelijk zonder pingelen, dus daarom mijn vraag: waarom heeft dit blok zoweinig compressie?
Geen idee
Dit zijn de technische gegevens en meer verstand heb ik er ook niet van
dat ga ik eens aan een echte technieker vragen.
Ik weet nog wel die oude Honda(brommer) MT/MTX blokken hadden ook niet zoveel compressie, maar dat werd door ons opgelost op de draaibank
als er iemand hier een idee heeft...
is het niet zo dat 2takt minder compressie mag hebben t.o.v 4takt omdat ze meer toeren maken en anders schade oplopen ?
door het lage gewicht kan 2takt veel meer omwentelingen aan om juist in de top het meeste vermogen te halen.
dat kan niet samengaan met een hoge compressie.
Daar zit wat in Oe