Suzuki GS 450 L Cho...
 
Meldingen
Alles wissen

Suzuki GS 450 L Chopper

15 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
243 Bekeken
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

Wou toch eens wat beelden delen van mijn motor, het is een Suzuki GS 450 L Chopper uit 1987.
In 2009 de fiets opgehaald uit Leeuwaarden en sinds Januari in volledig gebruik genomen, meer info over die periode en alle veranderingen aan de motor staan in mij voorstelbericht.

Foto uit 2009, in Leeuwaarden, klaar om richting Rotterdam te gaan;

De motor een paar maanden daarna, wat kleine dingetjes aangepast.

Sinds vorige week Dinsdag een nieuwe baan en nu schuur ik 5 dagen in de week tussen Rotterdam en Dordrecht over de snelweg.
Zoals die er nu uit ziet;
Van voren;

Zijkant;

Wat meer van onderen;

Hij mag nog wel eens schoongemaakt worden, maar hoofdzaak is dat die lekker en veilig rijdt Mr. Green
Daarom ook tussendoor maar een nieuwe voorwiel/band besteld, deze zit onder de toegestane mm. ....

Filmpje van een weekje terug;
[youtube:3qog32kx]

 
Geplaatst : 9 juni 2012 17:28
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Eeeeeh, mooi hoor......

 
Geplaatst : 9 juni 2012 22:20
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

@vicking wrote:

Eeeeeh, mooi hoor......

Ja toch.
Niet de droom motor, maar hij brengt me van hier naar daar, wat op dit moment het belangrijkste is.

En ik vind dit soort motors toch mooier als een Kawasaki Ninja ofzo, maar ik zal als baby wel op me hoofd zijn gevallen LoL

 
Geplaatst : 9 juni 2012 22:54
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Vind het goed te lezen dat je een Ninja niet mooi vind, je zou ook nog voor Engels kunnen gaan, bv een:
-AJS
-BSA
-Triumph
-Velocette
-Royal Enfield
-Ariel
-Matchless
-Norton
-Vincent
-Triton
Neem liever geen BMW ( uitspraak: bee em wee) of op zijn Engels (bee em dubbel u), die dingen gaan altijd kapot, komt door componenten die uit Aziatische landen komen, is niet goed.
Japanse motorfietsen zijn vele malen betrouwbaarder, onderdelen komen namelijk uit Duitsland voor deze fietsen, daarom gaan ze ook nooit stuk.
Als je als baby zijnde iets harder gevallen was of een babykamer op het Noorden had, dan reed je nu toch wel op een BMW, maar dit is voor weinig baby's weggelegd.

Dankzij mijn oudste broer ben ik ook al jaren een Kawa liefhebber:

 
Geplaatst : 10 juni 2012 07:32
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Op zo'n Suzuki heb ik gelest bij Koops in Assen, maar net voor het examen gaf hij de geest en most ik afrijden op een Yamaha Maxim ofzo, die reed zelfs nog beter dan de GS, maar ieder zijn ding hoor, je hoeft een sportmotor echt niet mooi te vinden, probeer eens een proefrit op een naked als een Suzuki Bandit, dit rijd zo veel beter dan de GS...veel plezier.

 
Geplaatst : 10 juni 2012 09:35
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

@Rudyhadee wrote:

Neem liever geen BMW, die dingen gaan altijd kapot, komt door componenten die uit Aziatische landen komen, is niet goed.
Japanse motorfietsen zijn vele malen betrouwbaarder, onderdelen komen namelijk uit Duitsland voor deze fietsen, daarom gaan ze ook nooit stuk.

Nee, er zal niet snel een BMW komen hier, sommige modellen zijn net campers op 2 wielen...

@vicking wrote:

Op zo'n Suzuki heb ik gelest bij Koops in Assen, maar net voor het examen gaf hij de geest en most ik afrijden op een Yamaha Maxim ofzo, die reed zelfs nog beter dan de GS, maar ieder zijn ding hoor, je hoeft een sportmotor echt niet mooi te vinden, probeer eens een proefrit op een naked als een Suzuki Bandit, dit rijd zo veel beter dan de GS...veel plezier.

Heb gelest op een Honda, 2 verschillende honda's zelf, maar deze vindt ik toch wat lekkerder rijden.

Naast lekker rijden moet de motor er ook mooi uit zien.
Ik vindt een Suzuki Inazuma 250 bijvoorbeeld mooier dan de Bandit, geen idee hoe die rijdt alleen xD
Of een iets ouder model zoals een Honda cbf 600 f ofzo.

Maar dat is allemaal voor de toekomst, ga nu eerst op me gemak mijn autorijbewijs halen, toch wel handig in de winter, en een goedkoop autotje.
En dan eens kijken voor een nieuwe motor.
En zolang dat duurt geniet ik in elk geval nog van dit kleine ding πŸ˜€

 
Geplaatst : 10 juni 2012 12:03
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Geniet er lekker van, en je doet zo mooi ervaring op.
Heel veel plezier.

 
Geplaatst : 10 juni 2012 16:40
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

Vanochtend gewoon op mijn gemak naar werk vertrokken.
Midden op de snelweg nam ineens het toerenaantal niet meer toe, waarna deze snel af nam.
Snelheid werd abrupt minder, dus motor op de vluchtstrook geparkeerd en ANWB gebeld.

Deze kwamen relatief snel, motor werd vast gesnoerd en opgetakeld en er kwam een volgwagen voor assistentie.
Toen werd het hele zooitje naar huis gebracht, waar nog een derde ANWB auto kwam, waar de oorspronkelijke monteur in zat.

In eerste instantie dachten ze aan de dynamo van de accu, maar dat was allemaal oke.
Toen de motor in ze vier gezet, waarbij die niet meer naar voren wou, waarschijnlijk is de motor vastgelopen........

Wat te doen, laten repareren (is dat ΓΌberhaupt mogelijk) of een nieuwe motor halen? Ik weet het gewoon even niet meer.

 
Geplaatst : 27 juni 2012 08:46
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

als ie vastgelopen is kun je er wel aan ophouden. De kosten om alles weer goed gerepareerd te krijgen zullen hoog uitpakken.
Maar hoe is dat nu mogelijk? te warm geworden? oliepeil?

 
Geplaatst : 27 juni 2012 19:06
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

@KawaSjakie wrote:

als ie vastgelopen is kun je er wel aan ophouden. De kosten om alles weer goed gerepareerd te krijgen zullen hoog uitpakken.
Maar hoe is dat nu mogelijk? te warm geworden? oliepeil?

Ja, te warm geworden, oliepeil was ook wat laag.
Vanavond voor een gedeelte uit elkaar gehaald, om eens te kijken hoe en wat.

Motor wordt nog een lang verhaal....
Lagers zijn (waarschijnlijk) kapot, dus nieuwe bestellen, inclusief de koppakkingsset en motorpakkingsset.
Eerst maar eens kijken wat de kosten zijn, misschien moet ik (tijdelijk) een tweede motor aanschaffen....

 
Geplaatst : 27 juni 2012 22:46
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

Op de vluchtstrook;

Achter de ANWB sleepauto;

 
Geplaatst : 27 juni 2012 23:34
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

@MarcoG wrote:

Lagers zijn (waarschijnlijk) kapot, dus nieuwe bestellen, inclusief de koppakkingsset en motorpakkingsset.
Eerst maar eens kijken wat de kosten zijn, misschien moet ik (tijdelijk) een tweede motor aanschaffen....

Besloten dat dit waarschijnlijk een knutselproject wordt, samen met me pa.
Zonde om hem weg te doen, lagers kosten niet zo heel veel, dus ja.

En een mooie manier om eens te kijken zo fietsje in elkaar zit xD

Zit nu even te assen op een Kawasaki GPZ 400R, goede prijs, belastingvrij, niet te zwaar (ivm gebrek aan ervaring).
Dus als (reserve)motor voor nu voldoende.

 
Geplaatst : 28 juni 2012 21:29
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

Als je eenmaal met die GPZ aan de gang gaat, wil je je Soes niet meer terug
Mr. Green

 
Geplaatst : 29 juni 2012 15:51
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

@KawaSjakie wrote:

Als je eenmaal met die GPZ aan de gang gaat, wil je je Soes niet meer terug
Mr. Green

Dat betwijfel ik xD
Wel is de 15L tank een plus punt 😎

 
Geplaatst : 29 juni 2012 21:41
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
Topic starter
 

Mijn "nieuwe" motor staat nu net in de tuin, het is een Kawasaki GPZ 400R geworden.

Zo eentje;

Rijdt iets anders, moet even wennen aan het feit dat die bij lagere snelheden meer wilt en het "tellen van versnellingen".

Morgen "proef"ritje naar werk, eens kijken hoe dat bevalt.

 
Geplaatst : 1 juli 2012 12:56
Deel: