ik kan niet wachten tot ik mijn motorrijbewijs heb! Weet ook precies welke motor ik wil , de yamaha r6 uit 1999. Ik ben niet ontzettend groot maar het lijkt me zo gaaf.
Iemand ervaring op deze motor? zo ja hoe rijdt ie? tuurlijk voor iedereen rijdt een motor anders maar zou toch andermans ervaringen willen weten π
Hallo, Je hoeft niet te wachten op jou rijbewijs hoor.
Het rijbewijs en dan motor rijden, beide gewoon doen!
Alleen... waar zijn de beginnersmotoren gebleven waar je een keer mee zou kunnen botsen door te hard remmen onderaan de heuvel of kunt laten vallen als je de stoep af gaat. Gaandeweg zal je leren omgaan met motorvermogen en de gevaren van het verkeer. Weet je nou echt wel zeker dat je niet eerst veel dingen één keer fout moet doen om ze goed te leren?
Deze motor heeft namelijk de R en dat is voor "Racing."
Twee dingen; neem er een goede ziektekostenverzekering bij en vraag jou familie of ze jou blijven verzorgen wanneer je over een voorwerp zou stuiteren en dan onbedoeld veel gas geeft waardoor je misschien ook nog je baan kwijt raakt. Wanneer je het verlies van zo een motorfiets of een goede schadeverzekering (trede 1) ervoor al zou kunnen betalen, bestel dan meteen een grafkist naar wens. Jij wilt liever niet dat je een ongeluk krijgt en wij ook niet. Snelheid is de boosdoener.
Buiten dat: op YouTube zijn veel video's te vinden over hoe bepaalde motoren rijden en wat mensen er aan waarderen. Hier een video van jouw motor:
Mijn advies is ga gewoon naar enkele grotere en voordelige gebruikte motor verkopers en leg daar je vraag neer. Je kan dan proef zitten en motoren zien die daar allemaal beschikbaar zijn in plaats dat je één bepaald model zoekt en dat het bij aankomst in Groningen of Maastricht toch heel anders zal blijken te zijn. Snelle motoren worden graag aangepast en kunnen zowel frameschade als motor schade hebben. Bij een dealer is proefrijden vaak makkelijker en kan je 24 uur gratis of iets uitgebreidere, betaalde, garantie hebben als er iets defect of niet naar wens zal blijken te zijn. Succes
Laat je niet bang maken door Alfred hoor , gewoon rijden met dat ding, en zoals mijn baas zei toen ik na mn lesmotor op een hitsige ZZR600(van hem) stapte:
Nu heel rustig met dat ding, en je geeft het eerste half uur niet meer gas dan dat je lesmotor presteerde.
En dan langzaam aan opbouwen. Man, die eerste keer voluit accelereren, die smile paste niet in mn helm
Sindsdien altijd iets met een 'R' erin gereden.
Veel succes met je rijbewijs.
(maar een beetje gelijk heeft hij wel, die motor kan harder dan jij kan. Voorzichtig he, er sneuvelen er al genoeg π )
ik als ruime ervaringsdeskundige van Japanse motoren, dus ook 600 cc weet dat het allemaal weinig uit maakt of het nu een Kawa, Suzi, Honda of Yamaha is, het rijdt allemaal snel en ze zijn zeer wendbaar, dus heerlijke stuurfietsen. ook betrouwbaar, dus een R6 is een goede keuze.
wel opletten, want eerst aan de motor en snelheid wennen, dus niet gelijk denken dat je Rossi bent π
Ja, wat zal ik zeggen, ik rij al 15 jaar met een R.
Honda, Kawa en Suzuki, bevalt prima.
En ik ben onlangs.....................60 geworden.
Hou je rechterpols wel een beetje in bedwang.
Tijdens het motorrijden bedoel ik dan