Beste medeforum gebruikers,
Ik ben sinds kort actief op zoek naar een motor. Echter zou ik graag advies ontvangen wat voor motor bij mij zou passen ivm mijn lengte.
Ik ben namelijk 1,98, flink lang dus.
Ik weet dat enduro motoren mij best passen, alleen zou ik liever op een sport/supersport motor rijden. Ik heb ook wel oren naar een supermotard, maar dan geen 1 pitter, het liefst een v twin ivm minder slijtage.
Graag zou ik advies ontvangen omtrent een geschikte motor.
Alvast bedankt!
Wat is de prijsklasse waar je in zoekt?
Ik heb ooit eens iemand van ongeveer twee meter op een VTR gezien.
De beste man was er dolgelukkig mee.
En als je maar genoeg snelheid houdt, dan heb je niet zoveel last van moeie polsgewrichten.
Misschien toch maar voor een Enduro gaan kijken en proefrijden.
Veel suc6
Ptr
Ik ben 1.91 meter, maar kan nog steeds met een supersport
overweg, zal jou ook moeten lukken.
@vicking wrote:
Wat is de prijsklasse waar je in zoekt?
Aangezien het mijn eerste motor word en ik nog een student ben zat ik te denken om een 2e hands motor te kopen rond de 3000 a 3500 euro
@Varo-man wrote:
Ik heb ooit eens iemand van ongeveer twee meter op een VTR gezien.
De beste man was er dolgelukkig mee.
Een VTR zat ik ook aan te denken. Had ook al op internet gelezen dat honda's wat meer geschikt zijn voor de lange mensen onder ons.
Verder heb ik mijn oog laten vallen op een triumph speed triple, hebben jullie hier ervaring mee?
@Varo-man wrote:
En als je maar genoeg snelheid houdt, dan heb je niet zoveel last van moeie polsgewrichten.
Is dat het probleem bij lange mensen? dat ze sneller last krijgen van hun polsen wanneer ze op een sport rijden?
@GreenBird wrote:
Ik ben 1.91 meter, maar kan nog steeds met een supersport
overweg, zal jou ook moeten lukken.
Wat voor supersport rij je?
Ik ben ook 1.90 plus, rijd op een Honda VTR en dat past prima, langere mensen krijgen echt niet eerser last van hun polsen op een supersport, je hebt in verhouding ook langere armen dus je zit eerder nog wat rechter op.
in het verleden op alle Japanse merken gereden, op de 400tjes na nooit geen problemen gehad met mijn toch redelijk fors postuur.
Weet niet of je in de buurt van Drenthe woont? mijn VTR wil ik misschien wel kwijt, is een hele mooie gele met nieuwe banden en remblokken, er zitten open dempers op en de originelen zitten er ook nog bij.
Hij is van 1997 en heeft 40000km gelopen.
Klaar voor het komende seizoen wil ik er 2950,00 euro voor hebben.
Vincent vroeg wat voor supersport ik heb.
Een ZX-6 R.
Zie voor foto op dit forum bij fotogalerij.
GreenBird
Mijn maatje (volgens zijn eigen zeggen is ie één meter honderd en twee 😀 ) 2,02 dus en rijdt op een ZX10R. Ja natuurlijk een Kawa, maar dat past! En hard dat ie daar mee gaat...
Lekker belangrijk, hard gaan.
hard onderuit
@vicking wrote:
Ik ben ook 1.90 plus, rijd op een Honda VTR en dat past prima, langere mensen krijgen echt niet eerser last van hun polsen op een supersport, je hebt in verhouding ook langere armen dus je zit eerder nog wat rechter op.
En hoe zit dat met rugklachten? Wanneer krijgt men sneller last van de onderrug. Lees bij sommige lange mensen (1,96) dat ze hun motor wegdoen ivm rugklachten. Komt dat doordat zij te groot zijn voor de motor?
@vicking wrote:
Mijn VTR wil ik misschien wel kwijt, is een hele mooie gele met nieuwe banden en remblokken, er zitten open dempers op en de originelen zitten er ook nog bij. Hij is van 1997 en heeft 40000km gelopen.
Wat voor VTR is het? Ik ken de bekende sp1 en sp2, maar neem aan dat het geen van deze is als ik naar de prijs kijk waarvoor je hem wegdoet :)?
Ik zit toch te denken aan een naked. Aangezien ik niet heel veel snelweg zal pakken. Ik woon in amsterdam en zal rondom amsterdam rijden en een beetje richting het zuiden van het land en misschien belgie, maar daar is een naked goed genoeg voor denk ik zo. Vind het voornamelijk wendbaarder dan een supersport.
Laatst een testritje gemaakt op een triumph speed triple 1050, reed lekker zo een 3 cilinder!
Jullie nog aanraders voor nakeds?